tilbage

Land Rover Forum  

Index
129507: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 14:03:10)
Henrik Andresen #7797, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.53.238)
Hej

Så kom den 'nye' land rover hjem i stalden.

Range Rover HSE fra 12/1999 2.5 TD

Nice køretøj simpelthen.

Meeen der er også småting der skal repareres.

1) Abs/tc/SRS advarsel kommer og går ?

2) Airback advarsel kommer og går ?

3) CD-Chanbox siger no cd - men det er der ;)

4) Nogen anbefaler kraftigt at den skal tunes fra 136 til 160 hk - kan det anbefales ?
Begrundet med væsentligt bedre diesel økonomi og bedre bundtræk

5) Kan der monteres en 'alm. radio' i steddet for originalen ? Mister jeg noget mht. onboard computeren ?
Jeg kan godt overskue at miste muligheden for at skrue op og ned for lyden på rattet.

6) Kan der sættes spil på den så det stadig er pænt ?

7) Der er en 'pind' der kan trækkes ud til venster for rattet ved lygte-armen, men hvad dælen bruges den til ?

Kan I hjælpe mig med nogle svar ?

Jeg er godt klar over at det er en smagssag mht. spil og tuning.

Er der i øvrigt nogen der vil gætte på hvad det koster i afgift at få den på hvide plader. Den har 200.000 km. bag sig.
Index
129512: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 14:51:39) (svar på 129507)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Tillykke med bilen!!
Skide gode spørgsmål - jeg kan ikke svare på nogle af dem :-)
Men et forslag ville gå på at købe een eller anden computer fejl kode aflæsnings dims a´la OBD2 (Men den passer sikkert ikke på en RR??)
Det er helt sikkert ikke nok med en prøvelampe og et multimeter :-)
Index
129513: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 15:02:32) (svar på 129507)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.161)
Tillykke med bilen!

Klubbutikken har et rigt udvalg af værksteds- og instruktionsbøger og jeg er sikker på, Johnny har dette rette til dig.

Hvis maskinen kan optimeres, er det den god idé, at hente den bedste økonomi ud af den.

... og resten kan jeg ikke svare på...



Index
129514: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 15:38:02) (svar på 129507)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.245.34)
vedr.

2) er formentlig et af de samlemuffer der sider under forsæderne, som er til selestrammeren. de har det med at få lidt dårlig forbindelse, og så lyser lampen periodevis...

Hilsen
Struntze
Index
129524: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 17:42:00) (svar på 129507)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.95.98)
Hej Henrik

Tillykke med din dejlige bil

1) Det kan være en ABS sensor der har for stor afstand til det den taster på, eller en løs forbindelse ud til sensoren
2) Er formentlig et af de samlemuffer der sider under forsæderne
3) er CD erne vendt korrekt ? ellers ingen ide.
5) Jeg mener at Radioen kører for sig selv, de onboard informationer skrives i displayet ved speedometeret. (Tjek eldiagrammet)
6) Der er en Amerikaner der har lavet en fin Spil kofanger til P 38, men har aldrig set en sådan i DK, har selv spurgt Glad om en sådan løsning tidligere men de havde ingen ideer.
7) Pinden til venstre er til at justerer rattet det kan vippes og trækkes ud / skubbes ind


Ang afgiften så er det alt efter dagsprisen på bilen, men jeg betalte en "mindre" beløb for et år siden for en tilsvarende bare med 4.6 motoren

Hilsen

Torben

Index
129526: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 18:00:45) (svar på 129524)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.102.78)
Hej Henrik

Tillykke med den.

PSI power box får liv i kludene det bliver en helt anden bil, økonomien er ikke berørt. Det er så bare ikke lovligt.

Vedr. Spilkofanger:

http://www.dborc.co.uk/goodwinch/ Søg under bumpers and fitting kits.

Jeg ville godt have haft det på min :-)

Hvad så Torben Schmidt, nu må du da have spil på P38 til når fruen skal over og handle i Ullerød Brugs... ;-)

Mvh
Mads
Index
129542: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (04-01-2013 21:20:39) (svar på 129526)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.71.10)
Hej Henrik!

Tillykke med RR!

Med hensyn til afgift så se her:

LAND ROVER RANGE ROVER 4,6 HSE 101 - Stationcar - personbil
Årgang 01-08-1997
Kørt 178000 km
Ny Pris 1170000,00
Værdisat den 31-01-2012
Handelspris 91200,00
Registreringsafgift 57014,00

Mvh
Carsten
Index
129554: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (05-01-2013 11:02:26) (svar på 129542)
stephan s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.102.254)
Tillykke henrik,

Du kan finde en tidligere tråd om spil til en P38 ( søg P38 offroad), ellers se her :
http://hem.bredband.net/ronronp38/index.htm

Det er en dejlig bil, specielt når den kører.

mvh

Stephan
Index
129564: sv: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (05-01-2013 21:25:04) (svar på 129554)
Henrik Andresen #7797, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.53.238)
Wauaw en masse gode input - tak til alle.

Jeg har ganske kort lige pillet lidt ved de mange stik under sæderne, airbag lyser stadig, men abs/tc er nu slukket.

Jeg har bestilt OBD-interface og glæder mig til at aflæse og nulstille fejlkoder :)

Jeg fik rattet til at køre ud og ind, men kan ikke justere det i højden, måske jeg bare skal tage bedre fat :D

God weekend, vi ses derude.

Vil hellere køre rundt i RR'eren end at sidde hjemme i sofaen :D

/Henrik
Index
129570: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (06-01-2013 01:43:02) (svar på 129564)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.249.109)
En air-back skal skiftes hvert 10ende år, kan være det kontrollampen fortæller.
Index
129571: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (06-01-2013 07:53:59) (svar på 129570)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.95.98)
Hej Verner

Det er det ikke.

Hilsen

Torben
Index
129600: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (06-01-2013 21:24:06) (svar på 129571)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.109.132)
Godt Torben; og så hedder det jo air-BAG.
Ingen tvivl P38 (P38 er navnet på den afdeling hvor P38eren blev udpønset) er en lækker gryde at køre i, men den skal, som alle andre lækre engelske biler, vedligeholdes med åben pung. Vi er stadig nogle der undres over en flot og velholdt P38 ved et stumpemarked hos den glade Peer, for 1-2 år siden, ikke fandt en ny ejer, hertil rimelig pris og skulle ikke synes men---- det var en benziner; havde det været en diesel var den revet væk for dobbelt pris; som om diesel er gratis?
Held og lykke med dytten.
Index
154877: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (05-09-2016 08:57:43) (svar på 129542)
Mikael Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.2.2)
Hej Carsten

Så dit lidt gamle indlæg, da jeg er på jagt efter Typegodkendelsesnummeret på en RR P38, fra 1997. De jeg vil have min på hvide plader.!

Det er vel ikke sådan at du ligger inde med dette nummer.? - det står på registreringsattesten.!


På forhånd tak for hjælpen.!

Mvh
Mikael Andersen
Index
154878: sv: sv: sv: sv: Spørgsmål omkring Range Rover P38 (05-09-2016 09:02:13) (svar på 129542)
Mikael Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.2.2)
Hej Carsten

Så dit lidt gamle indlæg, da jeg er på jagt efter Typegodkendelsesnummeret på en RR P38, fra 1997. De jeg vil have min på hvide plader.!

Det er vel ikke sådan at du ligger inde med dette nummer.? - det står på registreringsattesten.!


På forhånd tak for hjælpen.!

Mvh
Mikael Andersen