tilbage

Land Rover Forum  

131388: 90" el problemer (25-02-2013 14:59:22)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Hej forum

90" fra 84. Originalt 2,5 N/A nu 200TDI.

Jeg har en 90" med nogle elproblemer jeg simpelthen ikke kan lure.
Jeg har siddet og nørdet el-diagrammer som en venlig person lagde op til mig her på forummet, men jeg kan ikke lure den her.

Her er hvad der er sket: Mit forlys virkede ikke lige pludselig. Kunne ikke finde et relæ eller noget andet, så den hurtige rep. bestod i at klippe ledningen fra kontakten og så trække den ud til et nyt arbejdsrelæ ude foran. Fiks og færdigt. Det virkede.

Nu her i fredags fandt jeg så ud af hvorfor man ikke gør den slags. Den har jo ikke langt lys mere! nu skal jeg sidde med kontakten og holde den manuelt tilbage før der er langt lys. Den med at vippe den frem virker ikke. Går ud fra at det er snedigt bygget ind i det originale system.

Men det betyder at man overbelaster kontakt (og mere??) når man holder kontakten tilbage manuelt. Lige pludselig døde alt lys i hvert fald midt på Lolland (der er MEGET mørkt dernede).

Pis... men ny fix. Ledning direkte fra batteri til relæ. Så skal jeg bare montere den hver gang jeg skal køre. Så kunne vi da komme hjem.

Mit havariblink stod bare og "klappede" når jeg aktiverede det: Ny kontakt. MEN... nix. Nu gør den bare slet ingenting.

Nu virker mit lys i instrumentbordet heller ikke. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det er skruet sammen. Hænger havarikontakt sammen med kørelys på en eller anden måde?
Positionslys er det eneste der virker nu. Men det slukker også hvis jeg skubber lyskontakten frem så der burde være kørelys på. Dette tilskriver jeg en kontakt der er brændt af=byt til nyt.
Men hvordan hænger det sammen med instrumentbelysning og havariblink?
131390: sv: 90" el problemer (25-02-2013 15:06:30) (svar på 131388)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.190)
Jeg vil sige at inden du klipper mere så find en der har forstand på auto el!
Det lyder som om der bliver skudt lidt i blinde og det bliver tingene ikke bedre af!
131391: sv: 90" el problemer (25-02-2013 15:11:20) (svar på 131388)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.176.66.100)
Køb en ny lyskontakt, og bring ledningsnettet tilbage til original.
Er der stadig noget der ikke virker, så begynd ny fejlsøgning.
Start ved sikringerne. Kunne meget vel være her der er dårlig forbindelse og/eller brændte ledninger grundet dårlige forbindelser i sikringerne.
Herefter, når alt virker, er det en god ide at montere arbejdsrelæer til langt og kort lys, samt nogle nye moderne "fladsikringer", i stedet for de gamle "nulresikringer".

Det med at bare "klippe og klistre" er roden til alle fejl i elnet...

1270
Paw
131392: sv: 90" el problemer (25-02-2013 15:19:41) (svar på 131388)
Rasmus Glerup Gregersen #6666, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.149.141)
Hejsa,

Jeg havde samme problem med at min lange lys ikke virkede og at det virkede når jeg brugte "overhalingslys". Det er helt sikkert kontakten der er stået af. Du overbelaster vist også pære/paraboler ved at bruge "overhalingslyset" da både nær og fjernlys tændes på engang.

Når jeg fiflede med kontakten under kørsel gik alt mit lys også ud. Og der er heller ikke meget mere lys i en skov ved Bjerrede på midtsjælland med 80 kan jeg betro dig... Men det er også kurreret med et kontakt skift... Så byt-til-nyt...

Jeg vil ikke vove mig ud i at forklare hvordan det hænger sammen. Jeg har en "autoel-kloge-åge" i baghånden... men det kan være han vil komme med en forklaring hvis han ser det her
(det er godt nok på en RRC men mon ikke det næsten er det samme...)

Jeg satte iøvrigt arbejdsrelæer på nær og fjernlys i samme operation. Kan kun anbefales!

Rover hilsen
Rasmus
#6666
131395: sv: 90" el problemer (25-02-2013 16:35:20) (svar på 131388)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Christian
Nu an jeg ikke lige se, hvilken region du er medlem af, men de fleste regioner afholder en eller anden form for værkstedsdag, hvor man netop kan benytte lejligheden til at tage sin bil med og få hjælp af klubkammeraterne.
Kontakt evt. din regionsledelse og hør, hvornår der er et arrangement af den type, i nærheden af dig. Så er jeg sikker på der kommer rigtig mange gode råd og en masse hjælp til dig og din bil.

Jimmi
131401: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 22:24:47) (svar på 131395)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Tak for alle svarene :-)

Og ja det blev skudt lidt i blinde da forlygterne stod af i første omgang. Men kunne ikke finde ud af hvorfor de ikke virkede. Kontakten virkede nemlig, men de fik bare ikke strøm.

Og ja ny kontakt skal der til. Den er kommet hjem, og jeg skal bare lige sætte den på. Og så forsøger jeg at montere tilbage til original.

Men jeg har stadig ikke luret hvorfor jeg ikke har instrumentbelysning og hvordan hulen havarikontakten lige pludeslig er blevet blandet ind i alt det her. Måske det bare er en tilfældighed at der også kommer fejl der.

Der er allerede udskiftet til fladsikringer af tidligere ejer.Men han har ikke været så venlig at oplyse mig om hvilken sikring der er til hvad, så det er lidt en gætteleg. Jeg har stadig ikke opklaret hvad ca. halvdelen af sikringerne er til.
131402: sv: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 22:33:18) (svar på 131401)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.102)
His Lordship the Prince of Darkness MR. Lucas, sidder som en burre på ryggen af dig.
-
-
-
-
-
-
- lige ved siden af Murphy. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen
131409: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 00:22:48) (svar på 131401)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Ok så du står med et ret så uriginalt ledningsnet udført af ??? Og med ??? Evner indenfor auto el.
Nu blev det sværere at hjælpe dig over nettet og når du ikke selv kan finde ud af hvilke sikringer der går til hvad så må du kaste håndklædet i ringen og finde hjælp. Ikke nødvendigvis proffessionel men ihvertfald kompetent!
Ellers bliver det bare værre og så skal der et helt nyt net til. Tidl ejer har åbenbart også haft problemer...
Hvis du nu boede i nærheden af mig så ville jeg gerne kikke på den men mon ikke du kan finde en i nærheden af hvor du bor hvis du nu spørger pænt?
Da jeg købte min101" Ambulance startede jeg med at hive 100 meter uoriginale ledninger ud af bilen så jeg kunne begynde at fejlsøge på det originale.... Det endte med at der kun var een ledning der ikke duede, resten var bare ikke blevet repareret ordentligt. Jeg fik alt til at virke efter hensigten. Alligevel skiftede jeg hele nettet sidste år da jeg ikke kunne holde tanken ud at der havde været båtnakker med bidetænger i mit ledningsnet!!
Men det er en stor og omfattende opgave så det skal du ikke ønske dig..
Find hjælp og få det lavet RIGTIGT, nu!
131426: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 15:45:26) (svar på 131409)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.137.178.113)
Har snart svært ved at finde rundt i denne tråd. Kan jo ikke se de indlæg der er nye siden sidst når man ikke er logget ind.

Men for lige at vende tilbage: Ja og nej. Ledningsnettet er så vidt jeg kan 95-99% originalt. Alle farvekoderne er stadig på ledningerne osv.
Det var også derfor jeg tænkte at I herinde måske kunne sige: Kontroller lige X og X da det er her det plejer at gå galt.
Men kan sagtens forstå det ikke er lige til. Havde bare et spinkelt håb :-)

Men havarikontakten er som sagt ny og den virker stadig ikke. Men det normale blinklys virker. Dog ikke hvis jeg aktivere havariblinkkontakten... så stopper den almindelig blink funktion også. Så der er stadig hul igennem på den ene eller anden måde da den interfererer med systemet.
Men jeg tænker
1: Skift lys kontakt til ny (er kommet hjem nu)
2: Fejlsøg på stel fejlsøg på stel og så lige fejlsøg på stel.
3: muligvis udskifte den sikringsboks som viste sig at indeholde ca 2 dl vand da torpedoen er utæt et eller andet sted, og vandet har besluttet sig for at løbe lige gennem den ene sikringsholder.
4: Skift torpedo? Den er utæt som en si under vinduet har jeg fundet ud af.
131433: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 20:54:08) (svar på 131426)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.46)
Hvis torpedoen er så utæt, som du beskriver, ville jeg få fat i en ny/anden brugt/galvaniseret eller reparere den gamle, hvis svejsefærdighederne er tilstede.

Vand og el er en dårlig blanding; der kan opstå masser af krybestrøm, som du aldrig får styr på.
131439: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 22:00:43) (svar på 131433)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Jeg er godt i gang. Jeg har fundet en brugt og en som vil fixe den for mig. Svejse og alt det pjat.

Det er mere det at skifte den jeg er lidt bekymret over. Er en temmelig dyr affære at få andre til, og det med at stå med det alene er heller ikke lige sagen.

Så om nogle måneder har jeg en torpedo til at sætte i, men jeg kan ikke lige lure hvor jeg skal gøre det henne.
Det er også et problem at det er min hverdagsbil. Og jeg skal bruge den på jobbet, så kan ikke bare undvære den i flere uger.
Jeg må indkalde nogle venner :-) Så mangler jeg bare stedet.
131440: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 22:08:29) (svar på 131439)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.46)
Bor du i nærheden af civilisationen ? Dvs.: SØNDERJYLLAND ?
131441: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 22:17:29) (svar på 131440)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Hahaha... nej desværre. Jeg må holde mig til det Sotrkøbenhavnske område :-) Men der skulle være smukt dernede omkring, har jeg hørt ;)
131415: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 09:40:55) (svar på 131401)
Kristian Buch #8500, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.62.233.10)
Det er noget skidt med det el... Da min 110" gakkede helt ud fuldstændigt uhæmmet, var det stelforbindelserne den primært var gal med. Sørg for at disse er intakte og velfungerende, ellers kan man måle og måle og få de særeste reaktioner og mange grå hår. K&B med projektet. mvh
131418: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 13:32:35) (svar på 131401)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.94)
Når der bliver fumlet og fusket i et ledningsnet, så kan der ske ting og sager, som er blottet for al sund fornuft.
Men har du et diagram, burde du vha farvekoden på ledningerne kunne finde frem til, hvilke sikringer der hører sammen med de enkelte funktioner.
Det er bøvlet, men ikke umulig.
Lyskontakterne er ikke af den højeste kvalitet, men det er Cargo produkter, der ikke koster ret meget og kan findes i de fleste biltilbehørsbutikker.
Problemet med havariblink er velkendt: køb en ny kontakt.
Mange elproblemer på LR skyldes dårlige stelforbindelser og bilens alder. Det er ikke Lucas skyld, at vi beholder vore LR i så mange år, men de færreste vil nok gå så langt, at de udskifter hele ledningsnettet efter 20 år...

Mht Verners holdninger:

Vi har ytringsfrihed i DK!

Mig bekendt udtaler Verner sig ikke på vegne af HB og det er heller ikke de øvrige HB-medlemmers opgave, at censurere et HB-medlems private udtalelser!
131423: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 15:22:38) (svar på 131418)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Nok langt fra emnet men alligevel:

Ytringsfrihed i Danmark? Måske. Ytringsfrihed på dette Forum? Ikke helt. Du kender sikkert vores egne retningsliner Paul for dette forum, og de er altså ikke en kopi af den danske grundlov, ligesom DLRK ikke er en lille udgave af den danske stat. Vi kan som forening, som fællesskab godt opstille nogen regler for hvordan vi kommunikerer på vores eget internetforum. Om Verner eller andre overtræder dem her, det skal jeg ikke kunne sige. Blot at det ikke er urimeligt at vi som fællesskab formulerer en forventning om at vi taler pænt til hinanden, og måske også fremstår som et inkluderende fællesskab der ønsker at tage imod nye medlemmer der deler vores entusiasme og passion for Land Rovers.

Men i grunden er jeg enig i at hele denne diskussion hører til et andet sted, om ikke andet så i en anden tråd, og jeg håber da at Christian har fået hjælp til sit el-net, især efter han har gjort sig den ulejlighed at melde sig ind.

Mvh Niels
131403: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 22:33:39) (svar på 131395)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.176.4)
At det ikke fremgår hvilken Region CA er medlem af har en årsag.
CA har tidligere afvist medlemskab af DLRK med den begrundelse at "man blot er ved at istandsætte en 90" for er ven" Vil dog nu mene CAs taletid er opbrugt desangående. Min og et significant flertal i Reg. SSJs mening omkring ikke-medlemmers ret at skrive på LR forum behøves vist ikke repeteres.
131405: sv: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 23:02:57) (svar på 131403)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Meget interessant. Kan jeg ikke huske jeg har skrevet, men kan ikke afvises. Og ja jeg har spammet forummet på det sidste, det må jeg jo erkende.
Jeg er nu medlem, men jeg tror ikke de har sat det i systemet endnu. Jeg håber at I en en meget meget nær fremtid kan se mig under 7627 som var mit gamle nummer. (hvis jeg ikke husker helt galt)
Og ja i starten legede jeg med en andens Defender og ja jeg har nu min egen:-) og jeg er glad for den og ikke mindst dette forum.

Så jeg er ked af at hvis jeg har trådt dig over tæerne ved at skrive som ikke medlem. Men at det så skaffer et medlem kan vidst ikke diskuteres.
131406: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 23:14:32) (svar på 131405)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.176.4)
Så siger jeg velkommen til; 2749, der går med sikkerhedssko af samme årsag.
131408: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (25-02-2013 23:33:52) (svar på 131406)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Hmmm - nu gider jeg ikke starte en krig, selvom jeg måske gør det alligevel.

MEN - Verner - Min opfattelse af landrover ånd er altså at man hjælper hinanden blot man har en landrover, (eller i det hele taget hjælper folk der har brug for det ved vejen). De få gange jeg har holdt i vejkanten er har det altid været en flink gut i landrover jeg dårligt har kendt, og han spurgte altså ikke om jeg var medlem eller lign. - nej der blev tilbudt hjælp.

Så, kan vi nu ikke tage og slappe af hvem vi kikker efter i alle leder og kanter bare fordi de stiller et reelt spørgsmål herinde på forum?

Ellers ender det med at blive en klub kun for indvigede, sure, trætte gamle mænd der kun har set de samme ansigter de sidste 20år, og det var sjovt nok derfor jeg ikke gad til sidst i den anden veteranklub jeg var medlem i, før jeg købte min LR.

Jeg syntes vi skal give plads til at folk kan være her på forum, så kan man vi jo altid lege politi når der kommer folk til et arrangement i den virkelige verden som vi ikke kender og byde dem rigtigt godt velkommen på den måde ikk? ;)

MVH Jakob - Der syntes at livet er for kort til paragrafrytteri :)

131413: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 09:17:48) (svar på 131408)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg er enig Jakob. God karma er noget der kommer tilbage! (I min forening kalder vi det noget andet, men nu vil jeg ikke have skyld for at kolportere på dette frie forum. :) )

Anyway, så får vi jo ikke flere medlemmer ved at skræmme dem der kunne være interesserede væk, første gang de henvender sig. Ja forum er gratis, men det er der så andre ting der ikke er. Terrænkørsel f.eks. Jeg synes det er værd at gentage at vores hjemmeside og herunder vores forum er vores ansigt ud af til og når vi optræder venligt og imødekommende, så tiltrækker vi nye medlemmer. Når vi er afvisende, bryske og polemiske, så er der dem der søger andre steder hen hvor tonen er venligere. Sådan er det bare.

Og for nu at komme tilbage til el-net. Så er det jo noget man kan have et vældig sjov med. Og det er ikke bare på Land Rovers. Jeg har f.eks pådraget mig en GolfII hvor en eller anden engang har monteret kørelys og andre sjove ting. Elnettet i Min IIa, vil jeg slet ikke komme ind på, men lad os bare sige at jeg drømmer om den dag jeg får taget mig sammen til at bestille et nyt elnet hos Autosparks.

I det nævnte tilfælde kan det jo være at tidligere ejer har gået ud efter dette diragram!

:)

Have a nice day! You gonna need it.

Mvh Niels
131414: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 09:19:50) (svar på 131413)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Nå ja, og selve diagrammet.

Mvh Niels
131416: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 11:24:27) (svar på 131414)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.137.178.113)
Hahaha... jeg tror det er det diagram der er blevet brugt :-D
131417: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 12:40:29) (svar på 131416)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.102)
Citat Verner:
>>>
Vil dog nu mene CAs taletid er opbrugt desangående. Min og et significant flertal i Reg. SSJs mening omkring ikke-medlemmers ret at skrive på LR forum behøves vist ikke repeteres.
<<<

Skrevet personligt direkte til Verner:
Verner du skal stoppe dine uforskammede udgydelser over for ikkemedlemmer der skriver på dette forum, der er taget en Landsrådsbeslutning om at det er tilladt for ikkemedlemmer at skrive på forum og den har du dælendulme at respektere!
Så din mening om sagen kan du skrive og diskutere, i en særskilt tråd omhandlende det emne og ikke punke på ikkemedlemmer, hver gang de skriver i vores forum.
Du jager potentielle nye medlemmer væk med den attitude, som er meget upopulær for flertallet i vores region.(hvad det så har med sagen at gøre).
Og at du så oven i købet er medlem af HB gør kun sagen meget værre og det er beskæmmende, at dine kollegaer i HB ikke har rettet dig ind forlænge siden!
Vil du ændre på sagen så kan der stilles et ændringsforslag til Landsrådet, men det gjorde du jo ikke, måske i erkendelse af at flertallet i klubben syntes at det er en god ide at ikkemedlemmer kan skrive i vores forum.

Til alle andre undskyld jeg forstyrrer.

Med noget muggen, dog venlig hilsen
Kenneth Poulsen - der gik efter manden og er ved at være træt............af Verner.
131419: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 13:52:37) (svar på 131417)
Morten Olsen #8002, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 77.243.39.200)
Tryk på like knappen :-)
131421: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 14:37:47) (svar på 131417)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 151.183.0.36)
Hørt

Jeg er enig med at vi skræmmer måske kommende medlemmer væk med Verners holdning

Hilsen

Hans Martien

Der behandler og tiltaler folk som jeg gerne selv vil behandles og tiltales.
131425: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 15:45:24) (svar på 131421)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Ja, når nu forum er åben for alle, både for læsning og skrivning, så kan man ikke gradbøje reglerne om hvem der må skrive og hvem der ikke må.
Mvh.
Martin
131427: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 17:41:32) (svar på 131425)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.186.68)
#Niels; gratis at skrive på Forum? på sidste LR, hvor du selv deltog,
var der enighed om at bevilge xxxxKr til professionel hjælp til re-design
af DLRKs hjemmeside, så helt gratis kan man vist ikke sige.
#Kenneth; noget tyder på din selektive hukommelse spiller dig et puds; for 3-4 år siden blev der behandlet et forslag fra Reg SSJ. som vandt betydelig tilslutning ved SSJs regionalforsamling, gående ud på det alene skulle være muligt for medlemmer at skrive på Forum; det blev således også vedtaget på LR. Imidlertid blev LRs deltagere løse i kødet umiddelbart derefter og lod det være op til aktuelle Webmaster; desværre blev dette ikke ført til referat; eller måske netop derfor. Kan ikke se mit sprogbrug
på nogen måde kolliderer med "God skik og talebrug på Forum"
#Hans; nej, jeg vil ikke påstå DLRK fik flere medlemmer, i den periode, af hensyn til spam-angreb, alene var medlemmer muligt at skrive på Forum, men medlemstilgangen da var tilfredsstillende og ikke var anderledes end før ell. siden.
131428: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 18:09:50) (svar på 131427)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Er det ikke lidt noget ævl Verner? Selvfølgelig er det ikke gratis at drive en hjemmeside, men muligheden for at bruge den åbne del af forum er en mulighed klubben stiller til rådighed gratis, også for ikke-medlemmer. Så kan jeg vist ikke bøje det mere i neon. Men hvis du og andre et utilfredse så kan i jo stille et forslag, rejse en særskilt debat og argumentere for jeres synspunkt og så lade foreningen kollektivt afgøre sagen. Det skal vel ikke gå ud over en som Christian, der blot har taget imod klubbens gæstfrihed og måske netop fordi han er blevet mødt med venlighed nu har meldt sig ind.

Og så tror jeg heller ikke jeg har mere at sige til den sag.

Mvh Niels
131438: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 21:27:46) (svar på 131417)
Kurt Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.105.181.210)
Hej forum
Det lyder da godt, at man ikke skal have dårlig samvittighed ved at lave indlæg eller komme med spørgsmål/svar her.
Har tidligere været medlem med stor tilfredshed, men grundet at jeg har en
(ægte) gulplade bil, kan nan jo ikke lige komme til div. arengementer, så jeg er lidt på retræde indtil det eventuelt bliver lavet om.
Med venlig hilsen
Kurt Hansen
131444: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 23:38:04) (svar på 131417)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.63)
Kenneth, du skal have et STORT + karma for dit indlæg.

Med RRC VM 2,5 hilsen
Arnth
131431: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (26-02-2013 20:03:55) (svar på 131413)
Henning Kjærgaard - IKKE medlem (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Hej med jer

Så er vi der igen omkring jer gode mennesker og jeres evne til at få flere med i LR ånden. Har brugt dette forum ofte den seneste tid og ville aldrig havde været blevet LR køber, hvis dette forum ikke havde hjulpet mig.

Følger hele tiden med på forum for at øge min viden inden anskaffelse af konens LR. Sker nok i denne uge.

Vil kalde det en meget uheldig udvikling set udefra, hvis DLRK skulle lukke ikke medlemmer ude fra forum. Denne udvikling er meget indad vendt og normalt aldrig positiv for en "forening", at vælge den indadvendte stil. Dette forum øger DLRK kendskab ud af og kommer frem hvis jeg søger om LR. Jeres alles vilje og ånd får helt sikkert folk til at bruge DLRK og flere af dem bliver medlem. Det kommer igennem åbenhed og være udadvendt mod omverden. Altså et gammelt udtryk vil jeg mene bør gælde for DLRK og her på forum

- SMIL TIL VERDEN OG DEN SMILER TIL DIG = Flere medlemmer i min optik.

Glæder mig til medlem skab, når kones LR er købt.

Med venlig hilsen
Henning
131445: sv: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (27-02-2013 00:08:24) (svar på 131406)
Bill Jacobsen #7830, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.73.76.14)
Jeg er sikker på at dine sikkerhedssko ville være bedre hvis du købte dem et par numre større, for små sko har aldrig været godt! Det ville også klæde dig bedre hvis kæmpede for dine synspunkter i det rette forum! Ikke medlemmer (som oven i købet viste sig at være medlem) kan jo ikke gøre for at forummet er åbent.
Bill
131432: sv: 90" el problemer (26-02-2013 20:24:21) (svar på 131388)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Moderator, kunne du ikke flytte alt ævl og kævl snakken over i sin egen orange tråd, for som Christian skriver er det ikke til at finde hoved og hale i alle indlæggene!
Du må have mandat til at rydde lidt op i tråden så den bliver på sporet...
131468: sv: sv: 90" el problemer (27-02-2013 18:13:43) (svar på 131432)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.230.239)
For at komme så langt væk fra emnet som muligt. Enig i at aktuelle ledningsdiagram ikke er særlig vejledende. Specielt ikke omkring funktion i ratstammekontakter. Brun- konstantstrømledn. går til lyskontakt- herfra rød til positionslys- blå ledning til omskifterkontakt til hhv. lang og nærlys- derfra blå m. hvid stribe, langt lys- til sikringsholder og deler sig ud i to/hver sin sikring til hver sin forlygte- blå m. rød stribe, nærlys, til sikringsholder - ud i to sikringer, en til hver forlygte. Har selv skiftet egen lyskontakt for ikke så længe siden, sidegevinst var bedre lys på kareten.
Har for en årrække siden, på baggrund af strømsvigt, afmonteret sikringsholder, poppet de enkelte blade ud og renset med rullet fint smergellærred og renblæst, renset m. rensebenzin, og genmonteret sikringer med metal-enderne dyppet i hvid/syrefri vaseline. Har ikke haft problemer med dem siden.
131469: sv: sv: sv: 90" el problemer (27-02-2013 18:40:00) (svar på 131468)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
NU kom du da tilbage på sporet Verner og det var dejligt! Godt råd vedr rens af sikringsholder som jeg tilslutter mig!
Blink armen er også en kendt fejlkilde!
MEN med de mange fejl på een gang og op til flere ejere der har klippet i ledningsnettet (incl nuværende ejer) så er det nok på tide at få det rettet ind til højre INDEN det går helt galt....
Kom nu folks, der må være een tæt på der vil give en hånd med et ledningsdiagram, måleinstrument og lidt lednings renoverings værktøj?? Så kører det hurtigt igen!
Hullet i torpedoen har naturligvis høj til MEGA HØJ prioritet!!
Tip: indtil ny torpedo eller pladesmeden er klar. Så løft hardtoppen og vip forruden ud. Lap hullet med GAFFA som formes som torpedoen så vand ikke løber ind. Behøver jeg at sige at det er en midlertidig løsning.. :-)
131502: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (28-02-2013 14:50:00) (svar på 131469)
Christian Holten #2660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.108.36)
Hej
@Ole Nej kan på det kraftigste IKKE anbefale den fremgang du foreslår, men begrundelse og erfaring, resten af de tynde plade ombuk som sider indeunder forrude-rammen samt alt det som styre klappernes åbning og danner "bund" for monteringen af det øverste polstredet panel, fuldte med ud da jeg forsøgte det du foreslår, men det er jo ikke sikkert at det gør i dette tilfælde.
Fik i raseri ikke taget nogle foto, men når forrude-rammen er løs tjaaaaa så er der ikke nogle vej tilbage. Måtte selv bytte til galvaniseret Bulkhead surt med dejligt med noget nyt som bare passer ;-)
Gaffatape er nok som Ole siger "lidt som at tisse i buskerne"
Bare mit indspark
Vh
Christian
131478: sv: sv: sv: 90" el problemer (27-02-2013 21:53:25) (svar på 131468)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Så har man haft Rover i mange år når man lige kan smide sådan noget af sig :-) Jeg vil straks investigere om de ledninger findes i skringsboksen og kontrollere spænding :-)
131521: sv: sv: sv: sv: 90" el problemer (28-02-2013 23:45:13) (svar på 131478)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.224.193)
Hertil arbejdet professionelt med biler i mange størrelser og herkomst;
har næppe skadet. Det hører med- fra sikring til lygter, skifter ledninger farvestriber, men det fremgår af el-diagram. I Haynes værkstedshåndbog (ja-ja, ved det godt; egner sig normalt kun til toilet og godnatlæsning)
over LR 90"-110" + Defender, er der del-diagram over ratstammekontakters ledningsforb. rimelig tyd-bart.