tilbage

Land Rover Forum  

Index
137230: Defender (18-10-2013 17:00:24)
Niels Hornhaver (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.150.189)
Til orientering. Har just været i UK og hørt følgende i går torsdag fra uautoriseret skotsk kilde (mekaniker): LR stopper produktionen af Defender i 2014. Fandt dog umiddelbart følgende link på nettet: http://www.digitaltrends.com/cars/land-rover-defender-to-fight-no-more-forever-production-ending-in-2015/

med sørgelig hilsen
Index
137232: sv: Defender (18-10-2013 18:18:39) (svar på 137230)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Mener nu at det længe har været meldt ud at produktionen standes i 2015
Det var jo netop derfor at prototyben DC10 blev vist frem for verdenspressen. Den faldt dog ikke i kundernes smag, og efter hvad jeg mener at have læst mig til i bla. Land Rover Monthly, så arbejdes der lige nu på en anden model, der kan afløse den ikoniske Defender.
Men den dag den nuværende Defender bliver afløst må jo komme. Problemet er vist at den i England er populær som aldrig før. "Simple Living" er i højsædet blandt den velbeslåede såkaldte kreative klasse og her giver en Defender jo det rigtige signal. Lidt ligesom de Hunter Gummistøvler de færreste forstadsfruer kan undvære, når de skal ud og shoppe. Der er en grund til at Defenderen undertiden kaldes en "Chelsea Tractor"

Så Land Rover fabrikken står altså over for den udfordring at skabe en bil der lever op til moderne krav til produktion, sikkerhed, miljø osv og samtidig skabe en bil der har denne særlige charme at landlig engelsk livstil uden at lave en retro-model, som vi har set både fra Fiat og Folkevogn o.a. For det har jeg også læst mig til at Land Rover ikke ønsker.

Men det bliver da helt spændende at se hvad de kommer op med.

Jeg beholder nu min IIa. Jeg har endnu ikke glemt hvordan jeg blev vækket på Billings mens jeg lå bag i ladet og sov middagssøvn at et par unge forstadstøser der gik helt i svime over den gamle Gule. Det var i deres øjne "A cool car" og de var helt elektriske og deres vandkæmmede kærester stod i baggrunden og smilede lidt genert. Det fik jo ikke mig til at holde mindre af min gamle ramponerede kasse. Og har overbevist mig yderligere om at siden Land Rover mistede bindestregen i logo'et og skiftede kølergrillen ud med en af plast, der er det bare gået ned af bakke. :)

Mvh Niels
Index
137236: sv: sv: Defender (19-10-2013 11:15:02) (svar på 137232)
Jørgen nsj 4178 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.49.201)
Jeg mangler "synes ikke godt om knappen" - den vil blive savnet