138355:
sv: TD5 optimering (02-12-2013 20:14:30) (svar på
138352)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 109.59.31.41)
Skal indledningsvis pointere; dette er ikke et forsøg på at animere- opfordre eller på anden måde lokke til lovovertrædelser, chiptuning eller anden effektforøgelse "What-so-ever" men alene referere til div engelske Land Roverblade. Bladet Land Rover Entusiast frekventerede for nogle år side et par af tuningseksperterne og de var klare i spyttet- skal man optimere en Td5 skal det være en pakkeløsning- det giver ikke ret meget at eks. montere større intercooler, hvis den ikke kan få luft, derfor bør cat`en og midt-lyddæmper fjernes og måske en større udstødning, hertil reprogrammere ECUen, samt en turbo med variabel geometri og sportsfilter.
Ganske vist gik beskrivelserne på en 90" men DiscoIIs motor er stort set identisk, bortset fra den er "Chiptunet" let fra fabrik.
Har læst lidt om Varraen, den skulle give 149HK på Defender, men der er
- mener det var 9 indstillingsmuligheder og brugergruppe var enig om indstilling 5 var bedst i forhold til ydelse/økonomi.
Hertil var der også lidt om optimering af Td5eren i Land Rover-owners novembernr.? Gik på test på rullefelt og der rådede man til også at skifte intercoolerslanger, da de med tiden blev flossede indvendig og sinkede luftgennemstrømning.