143599:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udluftning fra ventildæksler. (03-07-2014 09:32:20) (svar på
143598)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 93.161.57.177)
Hej Michael!
Jeg blev lidt betænkelig da Søren nævnte MAF, som jeg her til morgen ikke kan se jeg har. Jeg har en IAT censor som du nævner, du spørger hvordan jeg har undgået "heat soak", går ud fra at det er varme opsugning eller?
Svaret er, at jeg ikke har gjort noget.
Mine censorer er:
TPS: Speeder positions censor
MAP: Manifold luft tryk
IAT: Indsugnings luft temperatur
ECT: Kølevandstemperatur
WBO2: Censor i udstødningen
Alle oplysninger samles i en rød boks, ECU, som kan opdateres.
Så er der ellers en del andre oplysninger man kan få fra en håndterminal.
Denne har jeg monteret inde ved førersædet, så jeg kan ændre blandingsforhold, pumpetryk, tomgangshastighed under kørslen.
Til dit spørgsmål:
Luft fra under kofangeren. Jeg har ikke lavet den endnu, men løsningen er, at der mellem forskærm og inderskærm på vandret flade, bores et 75 mm hul, aluflexslange monteres indefra og skubbes ned mellem forskærm og inderskærm. Her konstueres en tragt f.eks 20x10 cm, flexslange forbindes til tragt. I den anden ende bøjes slangen over mod nuværende KN filter, som herefter får en masse kølig luft. Når det er monteret, vender jeg tilbage med billeder.
Du må meget gerne skrive om problemer med "heat soak", da jeg aldrig har hørt om det.
Mvh
Kaj