tilbage

Land Rover Forum  

Index
143856: Problemer med min LR 110 igen igen igen (20-07-2014 19:09:52)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.216)
Her var jeg lige så glad, og så begynder min LR 110 3,5 V8 1987 igen at blive genstridig når jeg kører i den.
Tråden her er fulgt til punkt og prikke, forskellen er nu at hvor jeg før kunne køre ca. 8 km inden den begyndte kan jeg nu køre 22 km.

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=143697&f=d14&g=&ex=1&s=&uid=401953200

Den kører rigtig godt og kan stå i tomgang uden problemer.
De første 21 km går godt men på den 22 km, begynder den at sætte lidt ud ved lige ud kørsel, og når jeg tager farten ned for at dreje, så sker der intet når jeg træder på speederen. den skal så lige stå i 30 sek, og så kan jeg langsomt få den op i 2. gear og langsomt op i 3 gear.
Hvis jeg skifter for hurtigt begynder den at hoppe som i for højt gear og når jeg træder koblingen ned går bilen i tomgang.

Følgende er skiftet/tjekket:

Luftfilteret
Karburatoren er renset og tjekket.
Der er olie i karburatoren (SU karburator)
Flyderne og flydefilterne er renset og tjekket
Alle slanger er tjekket for utætheder
Benzinfilteret er skiftet, og et stykke benzinrør er skiftet til slange i stedet for.
Kølervæske påfyldt og tjekket for utætheder
Der er olie på motoren (ikke at det betyder noget men det er tjekket)
Benzinpumpen er 1 år gammel.
Det hjælper ikke noget at tage benzindækslet af.

Der kommer ikke benzin ud af overløbsslangerne mere efter jeg rensede karburatoren/flyderne osv.
Index
143858: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (20-07-2014 21:06:47) (svar på 143856)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.114.230)
"It`s never over, when you ovns a Rover" Er filter på dyk-ende i tank renset? Hvad enten tankmonteret pumpe eller ekstern, så er der et meget fintmasket filter i tank. Er den nye pumpe i eller uden for tank? Det er før set, man har ladet en def. pumpe sidde i tank og så bare monterer en ny ved siden af tanken. Har du prøvet ved de nu 22km. at aftage fødeslange fra tank og kontrollere om tryk og mængde benzin? Kan være fødeslange fra tank trænger til at blive blæst igennem med trykluft. Aftag slange ved tank og karbu for en sådan manøvre. Når motor dør ved de nu 22km. er der så stadig en fed blå gnist ved tændrør? Aftag en tændrørshætte og stik en lang tynd skruetrækker ind i hætten og hold skruetrækkerklinge til stel mens en hjælper drejer nøgle mod start, hvis motor ikke vil gå i tomgang.
Kan være et eller andet transistorcrap i tændingsmodul, der bliver varmt og strømmen- gennemgang stopper. Eller en def. tændspole.
Index
143859: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (20-07-2014 21:24:27) (svar på 143856)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Har lige fået dette svar fra Jens Eggertsen der åbenbart kan læse med men ikke svare.

Hej Niels jeg kan ikke svarer da jeg er på (...) ang ham der har en Laro 90 (mener sikkert 110, Niels) V8 jeg tror at det er hans tændspole der er henfaldet i viklingerne det har vi oplevet med vores pumper

Mvh Jens Eggertsen
Index
143872: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (21-07-2014 16:24:08) (svar på 143856)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.4.183)
Tag en 20 l dunk med benzin, stik brændstofslangen ned og kør. Hvis den igen dør ved km 22, er det ikke forsyningssiden.
Ellers er det bare byt til nyt: nye slanger hele vejen fra tank til pumpe.
Index
143879: sv: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (21-07-2014 18:28:33) (svar på 143872)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.4.183)
Kommer lige i tanker om, at måske fryser karburatoren?
Index
143890: sv: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (22-07-2014 00:21:12) (svar på 143872)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.156.95)
Hhmm Paul, jeg er ikke engang sikker på en V8er kan køre 22km. på 20L benzin /:o) Hertil er der det - ud fra årgang er bilen med pumpe i tank; så man skal have en "løs" pumpe ved siden af. Hælder, som Eggert, til en def. tændspole. Husk den nye skal passe til bilmodel, motor og tændsystem.
Index
143896: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (22-07-2014 15:03:42) (svar på 143856)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.242.133)
Hej, går ud fra du har fået justeret karb. så de spiller sammen, ellers kan du tjekke tændrørskabler (både på tændrør og fordeler) hvis et sidder løst kan det give de samme problemer (Nogen gange kun på 7 cylinder)

Ved justering af karb. er det min erfaring at co skal være omkring 3,8 på min så spiller den bare.

Havde et tændrørskabel som var gået løst nede i kabelhovedet som man sætter på tændrøret bilen kørte som l... opdaget det først da jeg ville tjekke tændrør og jeg kunne hive ledningen af uden hovedet fulgte med.

Håber du snart finder problemet.
Index
143897: sv: sv: Problemer med min LR 110 igen igen igen (22-07-2014 15:11:48) (svar på 143896)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.201)
Jeg mener at have fundet problemet :)

Jeg skiftede tændspolen i går, og en time senere kørte vi på ferie i bilen (bedre test er der vel ikke), indtil nu har den kørt godt, og uden at sætte ud.

Stor tak til jer alle for hjælpen, og jeg har i den grad fået efterset og skiftet ting på bilen der alligevel skulle have været lavet.

God Sommer, jeg håber ikke at jeg får brug for flere råd tidligst før ferien er slut.

Hilsen Kim