Hej,
jeg havde en TD4, manuel gear fra 2003. Ved ca. 170.000km kom der en utæthed i slavecylinderen, så den skulle udluftes ca. hver dag. Det gad jeg selfølgelig ikke, så jeg fik en pris på at få den skiftet...
... Når man nu alligevel har kardan, IRD og gearkasse af bilen, så skifter man jo også lige koblingen, udrykkerlejet og dual-mass svinghjulet, så man ikke skal i gang med samme procedure inden for kort tid...
Da mekanikeren sagde at det blev nok et sted mellem 10 og 12 af de lange(!), så kiggede jeg lidt på bilen og fandt nogle ting som alligevel også skulle laves inden syn. Alt i alt, så var der stumper for mindst 15.000 plus arbejdsløn eller tidsbesvær ved at gøre det selv.
Men bortset fra det, så var det alletiders bil, ville ikke have undværet den. Har skiftet nogle få plastikdele da de knækkede. Nye og originale dele blev her fravalgt til fordel for ophuggerens.
Det man ser på dagens billede (
http://dlrk.dk/db/upload/7031.jpg) kan en Freelander også!
Hilsen Lars
Der byttede sig til en næsten ubrugt C5 i stedet for...