147064:
sv: Syn ninety (17-01-2015 20:33:53) (svar på
147060)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 185.37.86.20)
Ja, eftervæer som følge af ombygninger, der ikke er blevet dokumenteret, godkendt og påført registreringsattesten som godkendte konstruktive ændringer.
Det kan give hovedpine.
Du skal have fat i typegodkendelsen på den type Range Rover, hvor bagakslen kommer fra. Af denne fremgår bremsens kapacitet/dimensioner.
Der findes ikke nogen 'godkendte' hævninger af LR.
Der findes TÜV-godkendelse af selv fjedrene, men det betyder ikke , at monteringen er godkendt.
Det er nok klogest, at sænke bilen til normalniveau igen - og kan du ikke finde doku på bagakslen, må du sætte en original med tromler på igen.
Jeg har selv været ude i spillet, men inden jeg gjorde noget, spurgte jeg synsstedet om fremgangsmåden.
Han skulle altså blot se typegodkendelsen på bilen, hvor bagakslen kom fra. Og det skulle ske inden monteringen !!!!!!
Og så sagde han: lad være med ombygningen: tromlebremser kræver mindre vedligehold.
Og da jeg nu er et dovnt menneske, lyttede jeg til rådet.