tilbage

Land Rover Forum  

Index
148163: EAS problemer på P38 (14-03-2015 10:54:03)
Finn Frederiksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.80.78)

Hej.... P38 fæller!
Har efter mange problemer måtte forlade den elektroniske styring af min 1997 P38`s luftaffjedring... forhåbentlig midlertidigt. Fylder hver luftpude separat og må skamfuld måle højden med en tommestok!!! Men nu virker det da. Desværre må jeg stadige høre og se diverse advarsler om alverdens ulykker på display og instrumentlys. Har søgt at omgå elektronikken ved at fjerne EAS timeren og forskellige sikringer... og læst et par tråde om emnet her på siden. Noget af det virker lidt.... men fjerner desværre også bremselyset (Fuse 17).
Ville gerne undgå at investere i et kabelsæt til formålet, som jeg har fundet på web-side fra England. Får sikkert brug for pengene, når jeg skal vende tilbage til den elektroniske styring.
Har nogen af jer erfaringer, jeg kan trække på?

Finn Frederiksen
Index
148201: sv: EAS problemer på P38 (16-03-2015 18:01:17) (svar på 148163)
Arne Hansen #8418, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.92.57)
Hej Finn.
Hvor i landet befinder du dig ?

Jeg kan godt udlæse og slette Eas fejl hvis det har interesse!

Jeg bor ca midt mellem slagelse sorø og næstved.

Mvh. Arne
Index
148205: sv: sv: EAS problemer på P38 (16-03-2015 22:31:54) (svar på 148201)
Finn Frederiksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.80.78)
Hej Arne.
Tak for dit venlige tilbud. Jeg har selv været inde med min HawkEye og fået dæmpet gemytterne til det tålelige.... det kneb lidt, da de sikringer og relæet jeg havde fjernet åbenbart forhindrede adgang til systemet. Men da de var genplaceret lykkedes det!
Så nu kører jeg på pumperne.... og det er tåleligt.... alternativet var tit for "hårdt".
Godt forår i det sydsjællandske. Mvh Finn
Index
148206: sv: sv: sv: EAS problemer på P38 (17-03-2015 09:46:14) (svar på 148205)
Anne kallehauge (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.135.253)
Vi har P38 og har kabler liggende til fejl retning, det koster ca 300 over ebay.
Så dyre behøver det ikke at være.
Vi er dog endt med fjedre, at det var en utæthed et sted, som desværre ikke var, til at finde.
Efter nye bælge, slanger og til sidst en ny pumpe, tja der købte vi et sæt fjedre og vupti vi køre der ud af aldrig bekymret om at skulle humpe på klodserne hjem.
Index
148210: sv: sv: sv: sv: EAS problemer på P38 (17-03-2015 14:26:14) (svar på 148206)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.83.41)
En ofte overset skurk i det spil er irrede stik og eller vand samme sted.
Det er svage strømme, der tilflyder ECUen fra div. følere, 2-5volt og meget følsom overfor dårlige forbindelser. Kan være en god ide at gennemgå stik, rense og smøre med syrefri fedt, hvid vaseline ell. lignende.