tilbage

Land Rover Forum  

Index
148785: Olielampe lyser længe. (14-04-2015 21:27:06)
Morten Bülow #5656, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 2.109.219.168)
Jeg har for nogle måneder siden købt mig en Disco med en 300tdi, der er begyndt at drille mig...

For noget tid siden begyndte der at gå længere og længere tid inden olielampen slukkede, når jeg startede bilen... i løbet af en uge gik det fra 1-2 sekund om mandagen til 20-30 sekunder om fredagen inden lampen gik ud... Mandag ugen efter synes jeg der gik længe og slukkede derfor bilen og kørte med fruen på arbejde...

Bilen stod så stille i et par uger, hvor jeg søgte efter løsninger på nettet og fandt ud af trykføleren kunne være problemet.. Det hjalp ikke med en ny føler og jeg fik lånt et olietryksmanometer så jeg kunne få målt trykket... Fik sat manometer på og startede motoren, 0,0bar viste uret, f*ck, så slukkede motoren igen... Den gik i tomgang ca 10-15 sekunder, hvor manometeret viste 0,0bar...

I lørdags skulle disco´en så listes i garagen så jeg kunne få kigget på motoren, listede rundt om huset da olielampen jo lyste, men pludselig gik den ud... Fik ikke gjort mere end sat den i garagen, men søndag var er tid igen... Jeg startede bilen og ventede, efter 30-40 sekunder gik olielampen ud igen...

Jeg har skiftet olie og filter, og der var ikke noget at se i olien... De sidste 2 dage har jeg kørt på arbejde, ca 65km om dagen, olielampen går stadig ud men først efter 30-45sekunder.. Der er heller ikke nogle mislyde, den hverken banker eller tikker...

Nogen der har prøvet noget lignende og ved hvad der er skyld i lampen ikke slukker med det samme..?

/ Bülow - 5656.
1985 90" V8
1997 Disco 300TDI
Index
148786: sv: Olielampe lyser længe. (14-04-2015 21:43:55) (svar på 148785)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.243.7)
Nok ingen god ide at lade motor gå, før problemet er løst. Kan dog bare være kanal til olietrykskontakt, der er stoppet til. Prøv at aftage oliepåfylddæksel og se om der er pænt med olie omkring ventiler osv. Kan også være motoroliepumpe der er gået løs eller filtersi i bundkar der er stoppet til.