tilbage

Land Rover Forum  

Index
148941: Bihandel og service (25-04-2015 09:02:23)
Thomas Clasen #9354, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 5.103.157.3)
hej, nybagt medlem, endnu ikke LR ejer.
2 spørgsmål:
Er Glad i Kalundborg rimelig at handle brugt hos?
Kender I noget værksted på Lolland Falster, som jeg tør lade servicere min kommende Disco 3?
Index
148943: sv: Bihandel og service (25-04-2015 09:56:01) (svar på 148941)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 89.150.113.220)
Jeg har engang købt en brugt Defender hos Glad, der var ingen problem og fik også en god pris for den gammel 90".
Men der vil ALTID være både positive og negative oplevelser.
Har læst kritik af Glad også, så det er nok hvordan man også selv agere :)

Higgings.
Index
148944: sv: Bihandel og service (25-04-2015 10:15:22) (svar på 148941)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.110.134.103)
Sløsse autoværksted - har lavet landrover på LF i en menneskealder ;)
Index
148974: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 06:52:56) (svar på 148944)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.110.198.252)
ellers har Jesper fra Sømod, åbnet noget på syd sjælland et sted , jeg ved ikke helt hvor en anden kan måske komme med et indspark
Index
148975: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 06:53:11) (svar på 148944)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.110.198.252)
ellers har Jesper fra Sømod, åbnet noget på syd sjælland et sted , jeg ved ikke helt hvor en anden kan måske komme med et indspark
Index
148976: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 06:53:12) (svar på 148944)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.110.198.252)
ellers har Jesper fra Sømod, åbnet noget på syd sjælland et sted , jeg ved ikke helt hvor en anden kan måske komme med et indspark
Index
148977: sv: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 06:59:34) (svar på 148976)
Johnny Brandt #8486, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.49.254)
Jesper har åbnet LR Auto i Stege på Møn
Kan absolut anbefale Jesper, hans priser er yderst rimelige
og hans viden vedr. Land Rover er i særklasse.
Index
148978: sv: Bihandel og service (27-04-2015 07:04:38) (svar på 148941)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Jeg har været involveret i to brugtbilhandler hos Glad. Den første var en dyb skuffelse, da bilen slet ikke svarede til sælgerens beskrivelse; det blev til en forgæves tur.
Anden gang var helt ok og Glad fulgte et par reklamationer op.
En D3 er en kompleks og meget tung bil - for ikke at sige, for tung.
Index
149008: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 19:54:04) (svar på 148978)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
"for tung"? Og dette udsagn baserer du naturligvis på indgående erfaring med Disco? ;)

Jeg vil mene at det vel helt afhænger af hvad man skal bruge vognen til osv- Selv har jeg aldrig kørt i en, men set udefra ligner det den ultimative SUV. Jeg var gerne ejer af en. Tung eller ej.

Mvh Niels
Index
149012: sv: sv: sv: Bihandel og service (27-04-2015 20:55:57) (svar på 149008)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Jeg har været bruger af en D3 Camper i een uge i fjor og satte mig med forventningens glæde bag rattet.
Sjældent er jeg blevet skuffet så meget af en bil som en D3. Der var ingen lethed over bilen. Den virkede tungt og klodset på mig.
Skal jeg sammenligne med D2, så har den nogen anden elegance, virker venlig og omgængelig.
Men det er altid smag, behag og pengepungen, der skal blive enige indbyrdes...
Index
149077: sv: sv: Bihandel og service (01-05-2015 11:14:31) (svar på 148978)
claus vegener #9245, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 82.198.103.24)
Vor D3 er dejlig tung: stabil ved kørsel med stor hestetrailer, hvor den ikke er følsom for overhalende turistbusser og med større akselafstand end vor D1, så man også kan køre 130 km/t hvis man har behov for det. Længere end D1 (men en anelse lavere indvendig) men vor bagage + hunde kunne nu være inden i uden at noget skulle på taget til den årlige tur til Spanien. Brændstoføkonomisk er den ca. 1.20 kr. / km billigere end D1; men den brummende V8 lyd mangler. Det uafhængige hjulophæng med luftaffjedring er også en del af forklaringen på retningsstabiliteten, hvor D1 har det samme stive bagaksel som Defendermodellerne og skruefjedre.
Jeg kører ikke grusgrav men vor daglige kørsel omfatter meget ujævne jord/bjergveje og på ture rundt benyttes højeste niveau af affjedringen også eller når man skal over aflæsset grus, fordi vejarbejdet er gået i stå.
Kompliceret - ja - jeg er rædselsslagen for hvad den kan finde på; men indtil nu er det kun en elektrisk håndbremse, der skal "genlåses".
Index
149013: sv: Bihandel og service (27-04-2015 21:21:47) (svar på 148941)
Bo Degn #9187, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.166.126)
Hej Thomas

Jeg håber vi kan sige tillykke med den nye D3!

Jeg kan kun sige, at jeg kun har haft gode oplevelser med GLAD og køb af brugt D3 hos dem. Også til den løbende service.

Og det kan godt være, at der er nogle af dem, der ikke har kørt D3, synes den er kompleks og tung. Det er også en tung bil - men det er jo relativt - så det er nok godt at spørge for tung og kompleks til hvad (eller hvem...)

Jeg har haft min hele vejen rundt om Island og på tværs alle tænkelige steder af det flotte land. Jeg har også haft den hele vejen fra Hillerød til Dakar på tværs af Sahara i et rally - og op og ned af sanddyner og floder. Den klarer også den daglige tur på arbejde uden bøvl :-) Jeg er ikke stødt på begrænsninger, der skyldes at den er for kompleks eller tung.

Men hvis man vil skrue selv på det hele kan jeg se, at det bliver lidt vanskeligt på en masse områder, hvor det nok er lettere, hvis man har bladfjedre og biler af de årgange, hvor det meste kan ordnes med gaffertape og et par strips. Men det er vel også derfor du spørger til en ven på Lolland-Falster.

Husk at tage bilen med ud i terrænet, hvor den hører hjemme!

Mvh Bo

Index
149016: sv: sv: Bihandel og service (28-04-2015 00:16:19) (svar på 149013)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Sløsse autoværksted anbefales, de er tidligere autoriseret Land Rover værksted og har skruet Land Rovere i 50 år, de har bla. tidligere passet den store samling af veteranbiler på Ålholm.

Mvh
Kenneth Poulsen - der desværre ikke har aktier i foretagenet. ;)