tilbage

Land Rover Forum  

Index
152878: Drøvlen - Karburator (20-02-2016 17:40:27)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.240)
Hej.

Kom helt tilfældigvis forbi et gammel indlæg her på forum, hvor der stod at hvis man fjernede drøvlen i sin Karburator ville det give lidt effekt forøgelse.

Er der nogen der kan komme med en lille forklaring på hvordan man udfører dette indgreb, altså hvad det helt præcist er man skal fjerne. Og om der er nogle "farer" ved det for motoren på sigt?

Er lidt ny i benzin verdenen og land rover verdenen for den sags skyld.

Ole.
Index
152887: sv: Drøvlen - Karburator (21-02-2016 00:49:42) (svar på 152878)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.4.39)
De omtalte drøvlepropper- restriktioner er i V8ere 90-110" indtil 1986, af hensyn til de beskedne bremser på disse. Er også i 109" Stage One fra 1980 til 1983. Har aldrig været i Range Rovere, med forbehold for der er skiftet motor. Om din er udstyret med sådanne, kan du se ved at aftage luftindtag på karburator, lægge en mursten på speederen og presse denne i bund (med stoppet motor ;O) løfte spjæld med en eks. tynd skruetækker og så lyse ind i karboen med en pencillygte ell. lignende. Den vil ses som en firehulsbøsning, et firkløver. Indtil 1986 havde omtalte 114HK. og efter 136HK. grundet fabrikken undlod at montere dem. De kan fjernes ved at afmontere karburatorer og derved opnå 136HK.
En efterjustering af tænding og karburator kan blive nødvendig.
Index
152889: sv: sv: Drøvlen - Karburator (21-02-2016 08:37:00) (svar på 152887)
Ole jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.240)
Godmorgen.

Mange tak for svar.

Ole.