tilbage

Land Rover Forum  

Index
155935: Visker robot på Discovery 1 1994 300 TDI (18-12-2016 21:05:26)
Jan Rosenberg Isaksen #2929, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.255.12)
Hej.

Vores Visker robot på Discoen opfører sig underligt, når den visker på trin 1 eller 2 så kører viskeren normalt. Men når den står på interval visker eller den skal viske 1 gang ved st vippe armen ned så kører den mystisk.
Kan det passe at elektronikken til visker robotten sidder i samme sorte boks som det der styrer elruderne ? Hvis det IKKE er tilfældet hvor sidder styringen til visker robotten så henne.

Hilsen Jan Isaksen
Index
155939: sv: Visker robot på Discovery 1 1994 300 TDI (19-12-2016 11:57:32) (svar på 155935)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.235.60)
Hej Jan

Jeg tror du tænker MFU den sorte eller beigefarvede Box på bagsiden af sikringholderen. Det kan sagtens være den. Jeg Googlede lige at der er en simpel test :


Just do a function test.

Close all doors and the tailgate. NOTE: If the oil pressure switch goes open circuit (engine is started) during the following procedure, the MFU will exit the diagnostic mode immediately.
Press and hold the heated rear screen switch and switch on the ignition.
Release the heated rear screen switch within 2 seconds and the MFU will beep to indicate that it's in diagnostic mode 1.
Press the heated rear screen switch; the MFU will beep twice. In turn, operate each of the following switches, heated front screen, rear fog guard lamps, side lights, headlights, front wiper, and rear wiper. The MFU will beep twice each time a switch is operated.
Pressing the heated rear screen again will cause the MFU to enter diagnostic mode 2.
The MFU will provide outputs to the following in order given below:
Heated rear screen relay energized for 2 seconds
Heated front screen energized for 2 seconds
Courtesy lights energized for 2 seconds
Dim dip relay energized for 2 seconds
Rear fog guard lamp energized for 2 seconds
Headlamp power wash energized for half a second
Front wiper energized for half a second
Rear wipe/wash energized for half a second
The MFU will then exit the diagnostic mode

Jeg har skiftet min en gang fra med en brugt da min el bagrude holdt op med at virke. Jeg havde også et problem med interval visker men her var det visker motoren der var istykker.

Mvh
Mads

MFU= multi funktion unit AMR1280 eller AMR5360