Hej Børge, jeg ved ikke om du nogensinde fik synet din Sankey, men ellers må det være samme procedure.
Først og fremmest skal du have et stykke papir på at det er din. En tidligere registreringsattest ville jo være belejlig, men ellers kvitteringer og den slags. Husker jeg henvendte mig til færdelsstyrelsen og fik et "grundlag for registrering" Det sparede mig for meget bøvl i synshallen og hos Skat der ikke rigtig vidste hvad de skulle stille op med et stykke blåt papir fra Royal Marine. Så skulle den vejes på anerkendt brovægt med kvittering, en kvittering der ikke må være mere end 24 timer gammel når du kører til syn.
En typegodkendelse er selvfølgelig guld værd, men en tysk bådtrailer er ikke nødvendigvis typegodkendt i Danmark. Jeg husker jeg fik Sankey'en synet efter "forsimplede regler" som betyder at hvis man kan sandsynliggøre at traileren er produceret og anvendt i mere end 250 stk, så kan den umiddelbart synes. Men hvis ikke skal du have udfærdiget en "data-erklæring" fra anerkendt firma.
http://www.autoconsult.dk/ er eksperter inden for det felt. De ved hvad der skal til.
Så når du har tilstrækkelig bevis for ejerskab, og evt dataerklæring og en frisk vejer-seddel, så monterer du en prøveplade og kører til syn hvor den bliver synet og registreret. Trailere skal ikke toldsynes og der er ingen afgift.
Men som Paul siger, snak med synshallen, de ved hvad der skal til, for at de vil syne den.
Mvh Niels