Jeg har havde ikke bilen på en lift, men havde taget det venstre baghjul, og kunne på den måde få hånderne ind oven på tanken efter at den var sænket en smule. Og jeg kunne på den måde komme til at pille slangerne af. Jeg havde lidt problmer med at slangekoblingerne var smurt ind i undervogns beskyttelse.Så det skulle jeg have renset af først.
Jeg havde taget 4 strips i forskellige farver til at mærke salgeren op med så de kunne komme på igen i den rigtige rækkefølge.
Efter råd fra værkstedet hvor jeg købte en ny original pumpe skiftede jeg alle pakningerne. Jeg fik den forklaring at når tanken er helt fuld så er pakningen under niveauet for for brændstoffet og de er så en stor risiko for at det lækker.
Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke havde skaffet nyt gummi til krængnings armen (eller hvad den nu hedder) når jeg nu jeg nu alligevel havde den løsnet. For at kunne få tanken af.
Til Lars
Jeg har en brugt flyder du må få, som sidder på en pumpe der virker.
Det viste sig at det var elektronikken i pumperendhende, der viser vinklen på flyderen, der var defekt. Jeg havde tanken nede og have taget relæet til pumpen af. (For at pumpen ikke kørte uden smøring af brændstof) Jeg satte så en nye pumpe til med el-stikket og nu kunne jeg med tænding på få tankmåleren til at flytte sig alt efter hvordan jeg stillede vinklen på flyderen. Så jeg vil tro at min flyder ikke fejler noget.
Og tak for tilbuddet om lån af værkstøjet. Men jeg har valgt at købe selv.