tilbage

Land Rover Forum  

Index
161109: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (01-04-2019 20:13:31)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 90.185.150.188)

Min brændstofmåler viser at tanken er tom uanset om den er fuld eller tom. Og den orange lampe for tom tank, lyser også.

Når jeg sætter tænding på stiger viseren en lille smule, men ikke så højt op som den normalt stod når der var ca. 10 liter tilbage i tanken. Og alt virkede som det skulle.

Bilen køre fint og det virker til at brændstofpumpen også arbejder som den skal.

Jeg vil gerne undgå at buge penge og tid på at skifte måler og pumpe enheden hvis det er en elektrisk fejl.

Er der nogle, der har erfaringer med andre fejl på tankmåleren end på selve måler og pumpe enheden nede i tanken.
Index
161111: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (01-04-2019 21:03:28) (svar på 161109)
lars larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 158.248.135.76)
har lige haft samme problemdet var flydern i tanken der var utæt så den var fyldt med diesel har endnu ikke fundet en ny flyder
Index
161136: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (04-04-2019 23:06:25) (svar på 161111)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.112.24)
Hej Lars
Tak for de gode råd.

Det lyder ret logisk at det også er i flyderen at fejlen er hos mig. Har du haft tanken af for at konstatere det?

Jeg har skrevet med 2 firmaer i England Paddock og Bearmach og der er ingen af de 2 firmaer der sælger en løs flyder.
Men hos mit lokale værksted i Sjelle kan de bestille en hjem. Pris lidt under 2000 kr. for en original del.
Nu er det en bestillings vare så der er vel ingen vej unden om at tage tanken af og så se på hvad der er galt samle igen og købe reservedele og adskille igen. Hvad har du gjort?

Er der nogle pakninger mv. som er nødvendige for at kunne samle det efter en adskillelse.

Og er det nødvendigt med den særlige tang til at afmontere pumpeenheden?









Index
161137: sv: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (05-04-2019 00:18:50) (svar på 161136)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.96)
Det er lidt besværligt at nedtage tanken ikke mindst at
frigøre de fire plastikrør til brændstofsystem. Tanken skal understøttes ved frigørelse. Da jeg skulle have den på plads igen, skar jeg en rude i vognbunden for at lette montering af slanger, dog uden at skære vognbundens vanger. Skar så en lidt større plade til at lægge over. Du kan sagtens aftage omløber til pumpe uden andet end et stykke blødt metal og bruge det at slå omløber rundt via hakkerne i omløber. Jeg genbrugte pakning under omløber.
Lige et fif til genmontering af pumpe, skær et stykke taglægte på ca 20cm, en skraldestrop rundt om tanken og stil træstykker på højkant på pumpen og under strop og spænd så til, kan drille med at holde pumpe nede og fange gevind på omløber.
Index
161215: sv: sv: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (01-05-2019 11:07:01) (svar på 161137)
Anders Poulsen #6320, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.80.232.228)
Hej Verner

Ved du præcis hvor jeg skal placere kop-boret, når jeg skal ned til pumpeenheden?
Kan den trækkes op uden at fjerne tanken, når der er lavet hul?

Mvh AP, Sorø
Index
161217: sv: sv: sv: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (01-05-2019 20:43:11) (svar på 161215)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.19.255)
Hej Anders, det korte svar- pumpen kan ikke komme op uden der også skæres i vanger, jeg skar ud for at lette tilslutning af slanger når tank var på plads. Under afmontering knækkede en plastikstuds på slange til tank. Dertil havde jeg ikke fået montering helt tæt, så det var nemt at fjerne dækplade igen og give omløber et ekstra nøk. Kan sende mål hvor "rude" udskæres.
Da tank var nede, borede jeg fire små huller, idikeret de fire hjørner indenfor vanger nedefra, og skar så ud oppe fra.
Index
161159: sv: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (09-04-2019 21:12:55) (svar på 161136)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.49.128.39)
Hej Lars.

Jeg har værktøjet til tanken hvis du vil låne det. Det ligger i Sorø.

Hilsen Anders
Index
161221: sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (03-05-2019 09:50:48) (svar på 161111)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 5.186.118.124)

Jeg har havde ikke bilen på en lift, men havde taget det venstre baghjul, og kunne på den måde få hånderne ind oven på tanken efter at den var sænket en smule. Og jeg kunne på den måde komme til at pille slangerne af. Jeg havde lidt problmer med at slangekoblingerne var smurt ind i undervogns beskyttelse.Så det skulle jeg have renset af først.

Jeg havde taget 4 strips i forskellige farver til at mærke salgeren op med så de kunne komme på igen i den rigtige rækkefølge.

Efter råd fra værkstedet hvor jeg købte en ny original pumpe skiftede jeg alle pakningerne. Jeg fik den forklaring at når tanken er helt fuld så er pakningen under niveauet for for brændstoffet og de er så en stor risiko for at det lækker.

Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke havde skaffet nyt gummi til krængnings armen (eller hvad den nu hedder) når jeg nu jeg nu alligevel havde den løsnet. For at kunne få tanken af.


Til Lars

Jeg har en brugt flyder du må få, som sidder på en pumpe der virker.
Det viste sig at det var elektronikken i pumperendhende, der viser vinklen på flyderen, der var defekt. Jeg havde tanken nede og have taget relæet til pumpen af. (For at pumpen ikke kørte uden smøring af brændstof) Jeg satte så en nye pumpe til med el-stikket og nu kunne jeg med tænding på få tankmåleren til at flytte sig alt efter hvordan jeg stillede vinklen på flyderen. Så jeg vil tro at min flyder ikke fejler noget.

Og tak for tilbuddet om lån af værkstøjet. Men jeg har valgt at købe selv.