tilbage

Land Rover Forum  

Index
161228: 1" hævning af Ramme/Chassis (06-05-2019 16:56:58)
TW (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.32.243.209)
Hej Land Rover folk

Jeg påtænker at hæve en LR 110 "5 Dørs", men kun med 1", bl.a. pga. ønske om lidt større hjul diameter
Uden at det skal være selvmodsigende, efterstræber jeg samtidig de mest stabile køreegenskaber ved højeste fart (Motor/Landevej), samt bedste komfort, ikke offroad.

Hvad tænker i omkring fjedre og dæmper kombination (Olie/Luft osv.), for & bag, der kan løse dette
Og Skal aksleopsætning ændres ved 1" hævning, hvis ja - hvad skal ændres

Er der ulemper ved hævning, som unødigt slid osv.
Håber på at i vil dele jeres erfaringer

Hilsner TW
Index
161239: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (12-05-2019 08:46:50) (svar på 161228)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.45.31)
Hej TW
Hvis du fortsat ønsker stabilitet og komfort, så vil jeg mene at de hjulstørrelser du ønsker at benytte, sagtens kan sidde på uden du behøver ændre andet, især når du ikke ønsker at det skal være til offroad.

Jimmi
Index
161240: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (12-05-2019 09:42:41) (svar på 161228)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.199.229)
Husk på, at 1" er 2,5 cm så du kommer til at øge indstigningshøjden med 2,5 cm, når du hæver undervognen. I stedet for at bøvle med det, ville jeg vælge støddæmpere, fjedre og bøsninger, der er afstemt til formålet. Måske skal en stabilisator udskiftes. Her lidt om dæk: http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/skiftaffalg.htm
Index
161241: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (13-05-2019 16:06:42) (svar på 161228)
TW (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.32.243.223)
Hej d'herrer

Tak for jeres tid til svar
Det giver mig mulighed for bedre at kunne vælge rigtigt første gang

Jimmi
Jeg er ikke til kæmpe biler, men mener at LR 110 sagtens kunne bruge nogle større hjul (Bedre look)
F.eks 17" el. 18"

Vil det kunne lade sig gøre at montere nogle 18” fælge, og have plastik skærm kanter uden så modsat at skulle have en utrolig lav dækprofil?
Her tænker jeg at ramme løftet på 1” vil kunne udligne et lidt højre dæk, men ja forøges af udvendig dæk dia, samt speedometer issues

Jeg har en lille teori om at afhængig af brugen (vej/offroad), så vil kombination af større fælge +mindre dæk samtidig give lidt bedre kørselsegenskaber til vej, med mindre jeg gør dem meget bredere til ulempe for vinterkørsel

Poul
Ramme hævning og tak for link
Jeg er i den sidst halvdel af firserne med højden, så ny indstigningshøjde er ok
Jeg tænker, ligesom med dæk, at det vil give (et for mig) lidt bedre look

Mener du at det giver bøvl som ekstra slid, eller at jeg skal skifte andre standard komponenter ud ved 1” hævning, end bare de efterspurgte fjedre/støddæmpere kombinationer?

Det er spændende med jeres erfaringer, også at du skriver; hellere et andet valg af støddæmpere, fjedre og bøsninger, der er afstemt til formålet. Måske skal en stabilisator udskiftes.

Hvordan skal jeg forstå det
Er det også en forhøjelse at bilen, det jeg kalder et ramme løft?
Eller er dine tanker omkring stabil stabile køreegenskaber ved Motor/Landevej, samt bedste komfort
Hvis ja. Hvad ville du forslå her

Hilsner TW
Index
161242: sv: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (13-05-2019 18:21:09) (svar på 161241)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.199.229)
Hvis du fjerner det nederste sidepanel under dørene, har du optisk set hævet bilen. Det er ganske lovligt og tager ikke mange minutter. Hæver du bilen, flytter du tyngdepunktet opad og det giver forringede stabilitet og køreegenskaber. En god kombination for undervognen er støddæmpere fra Koni og fjedre fra Vogtland. (se refako.dk ) Jeg hørte om denne kombi for nogle dage siden og iflg. ejeren har den transformeret komforten væsentlig. Nye bøsninger øger også komforten og giver bedre retningsstabilitet.
Min OneTen måler 2090 i højden, dvs. at den passer ind i p-huse med 2100 frihøjde. Den passer også fint ind under div. betalingsstederafspærringer i Spanien eller Frankrig... hæver du din 110" kan den pludselige få højdeproblemer.
Index
161247: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (14-05-2019 17:18:12) (svar på 161228)
TW (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.32.243.223)
Hej igen

Super med dette forum

Fælg/dæk størrelser har jeg løst.
Jeg fandt jeg lige at der f.eks. kan købes & monteres "18” Sawtooth Satin Black Alu fælge med 285/65 18 dæk", lige til at montere uden ekstra adaptere/spacers osv.

Rammehævning 1"
Jeg tror at den tanke sættes på hold pt. - fandt dog en sjov måde at forhøje fjedre på med nogle "+1 Inch Rear Spring Spacers, GL1131R"
Link: https://gwynlewis4x4.co.uk/product/1-inch-rear-spring-spacers

Højde i P-huse, den så jeg ikke lige komme ;-)

Sidepanel ide, opfindsomt.
Jeg påtænker dog med tid at montere sidesteps, og tror at sidepanels vil give god harmoni med disse

Undervogn
Jeg vil tage et kik på Koni og Vogtland, tak Poul.
Bøsninger du nævner - Tænker du i LR´s originale, nogle andre specielle, eller bare Polybush kit´s generelt.
Sidstnævnte findes i flere udgaver/Brands, så det kan vel være både godt og skidt, tænker jeg

Stabilisator, hvilken?
Service udskiftning til et originalt PN:, eller har du noget andet i tankerne

Men ja, til trods for ønskede ændringer, vægtes køreegenskaber og komfort meget højt på min liste

Hilsner TW


Index
161250: sv: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (14-05-2019 22:06:12) (svar på 161247)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.199.229)
Bøsninger er en slags religion. Deres holdbarhed er individuel fra fører til fører. Stabilisator ( anti roll bar ) findes også i forskellige kvaliteter, men siden du ikke skal ud i det helt vilde terræn, er den originale sikkert god nok. Tyske Lemförder fremstiller også undervognsdele til Defender og kvaliteten skulle være bedre.
Index
161252: sv: sv: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (15-05-2019 07:47:08) (svar på 161250)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.93.72.41)
Hej TW,

Hvis du sætter nogle 285/75/16 på, så opnår du helt sikkert et udtryk og et optisk markant ændret udtryk.
Jeg ville starte med, at sætte de dæk og fælge du vil have på, og så tage den derfra.

Jeg tænker du har set flere biler, som har denne størrelse på, og det fungerer i vid udstrækning ( styreudslag kan være lidt begrænset, venderadius anderledes og du får skidt og møg overalt ned ad siden og sikkert også inde i bilen af og til).

Jeg kan desværre ikke uploade billede af, hvordan det så ud på min sidste 110" her.


Mvh

Stephan
Index
161253: sv: sv: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (15-05-2019 09:17:55) (svar på 161250)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.208.78)
Her er monteret 285/75/16 på Mack5 fælge, dog med 2" hævekit
Index
161274: sv: 1" hævning af Ramme/Chassis (18-05-2019 21:55:41) (svar på 161228)
TW (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.32.243.223)
Hej igen Poul - Religion, helt sikkert
Tænker at de originale sikkert er helt fine, men kan nu godt lide ideen om at Poly´er kan skiftes, uden besvær med en presse, sav, boremaskine eller lign.

Jeg tager lige et kik på Lemförder, takker

*************************

Hej Stephan
Jeg tror at du har fuldstændig ret, jeg må google flere billeder, og så få besluttet mig for nogle fælge/dæk

Styreudslag (lidt begrænset) & venderadius anderledes, hmm – har vist læst et eller andet sted om at dette bedres en lille smule, med nogle små afstands ringe mellem fælg og det normale ”ophæng” ?

******************************

Hej Brian

Gode billeder, jeg bliver næsten fristet til at genoptage projekt hævning - men som jeg skrev til Stephan, så må jeg nok heller vente på et resultat af en fælg/dæk kombination live, før jeg tager skridtet videre :-)

Hilsner TW