tilbage

Land Rover Forum  

Index
164841: Brintcelle (19-11-2020 10:05:48)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
I forlængelse af artiklen om brintceller i Oasen (https://www.brintceller.dk/), har jeg undersøgt det her på Sjælland. Jeg har nu bestilt det til min Defender hos Sørby auto, Tlf.: 58 54 54 21, https://www.sorby-auto.dk/, så er der andre, der er intereserede, så bare spørg efter Brian.
Index
164842: sv: Brintcelle (19-11-2020 10:37:11) (svar på 164841)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.94)
Lyder spændende (og næsten for godt til at være sandt :o) kom meget gerne med en tilbagemelding, når du har kørt lidt tid med det.
Index
164844: sv: Brintcelle (19-11-2020 13:45:40) (svar på 164841)
Kaj Juel Hansen #1942, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.92)
Hej Anders
Det jeg synes mangler i artiklen er en røggas test før der monteres brintcelle
og så en når der var kørt nogle kilometer.
Er det noget du vil få målt på din vogn ?
Index
164852: sv: sv: Brintcelle (20-11-2020 08:40:49) (svar på 164844)
Anders Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.166.16.116)
Røggas test og resultater før og efter var i de link til youtube, som findes på brintcelle.dk samt Bech auto, så det kan du bare se der. Jeg måler det ikke nu. Jeg forventer at komme af med den røgsky jeg sender ud når jeg starter og når jeg accelererer. Jeg håper også på lidt ekstra power.
Index
164854: sv: sv: sv: Brintcelle (20-11-2020 08:57:27) (svar på 164852)
claus kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.44.238)
Det hedder slidt motor eller dårlige dyser. Det kan diverse vidundermidler ikke kompensere for. Byt til nyt :-)
Index
164855: sv: sv: sv: sv: Brintcelle (20-11-2020 18:58:24) (svar på 164854)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.115)
Mjoee bedste McClaus, nu har vi jo lidt til gode at få oplyst motortype i brintraketten, men den overdrevne røgudvikling kan jo skyldes flere ting, modificerings-kegle i indsprøjtningspumpe og eller "fejljusteret" indsprøjtning.
Index
164860: sv: sv: Brintcelle (21-11-2020 09:25:05) (svar på 164844)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
Her er de informationer du søger. Min plan er ikke at måle. Jeg forventer at kunne se det direkte.
https://www.becks-autoservice.dk/47050585 og https://www.youtube.com/watch?v=tUQEtLrhpJU
Index
164845: sv: Brintcelle (19-11-2020 17:29:14) (svar på 164841)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 45.65.88.1)
Jeg vil ikke benægte at brugere har en subjektiv opfattelse af, at dette produkt virker. Der er også hifi-nørder, der kan høre forskel på et normalt netkabel og så et netkabel med 1024 individuelt isolerede ledere af det pureste sølv, selvom strømmen til anlægget godt nok stadig kommer ud af stikkontakten via installationskabler af noget mere beskedne specifikationer.

Brintceller.dk's oplysninger på websitet strider imod almindelig fysik. Enheden vejer 650 gram. Heraf er elektrolyt ca. 370 gram. Elektrolysen giver (forkert angivet i skemaet, men alligevel...) 0,15 til 1,44 l i timen. Sæt denne mængde brint i forhold til f.ex. en 2,5 liter cylindervolumen, der skal fyldes med 800-5000 omdr/min. Mængden af brint er ikke engang målbar i forhold til atmosfærisk luft og benzin. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så ER det for godt til være sandt. Det danske "Power-to-X"projekt, drevet af Ørsted, Mærsk, DSV m.fl. har bedt staten om 10 milliarder kroner til et stor-skala elektrolyse projekt, der skal konvertere vind-strøm til brændstof. De har ideer, men selv med så meget know-how og kapital, er der stadig uendelig langt til målet om CO2-neutral energi til forbrændingsmotorer, der er rentabel - bare i sammenligning.

"Der er således alt at vinde og intet at tabe, og anlægget der let kan monteres i motorrummet, har allerede vist sit virke." skriver leverandøren; Jeg vil påstå at man kan miste sine 5000 kroner, fordi det simpelthen ikke virker.
Index
164846: sv: sv: Brintcelle (19-11-2020 17:43:22) (svar på 164845)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
I hi-fi verdenen kalder vi det “Snake Oil”.
Så har jeg ikke sagt for meget. Good luck.
Ornlig syg kæmpesmiley...
Index
164853: sv: sv: Brintcelle (20-11-2020 08:47:21) (svar på 164845)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
Jeg kender ikke de fysiske detaljer i det, men prisen for forsøget er ikke større end mine forsøg med adjectiver til motorolie og dieselolie, samt bedre dieselolie og de har ikke gjort meget for at fjerne røgen. Med nu finder jeg ud af det.
Index
164867: sv: sv: sv: Brintcelle (21-11-2020 19:26:05) (svar på 164853)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.126.111.109)
Kæmpe griner!!! Hvis det var så fantastisk. Kørte ingen dieselmotor, stor som lille, jo uden.
Index
164869: sv: sv: sv: sv: Brintcelle (22-11-2020 13:24:29) (svar på 164867)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.160)
Mjoee Morten, selvfølgelig er der jo ikke noget som en kæmpe griner, men nu har vi jo lidt tilgode at vide om økonomien, brændstofforbrug bliver gunstigere. Men det er sådan at bilfabrikker har deres parametre mht ydelser og er meget tilbageholdende mht ugennemprøvede anordninger, der dels fordyrer og risikerer at ikke virke efter hensigten.
Vi så eks lydpotten Wortex, som påviselig nedsatte partikeludledning, slog aldrig an "systemet" ville hellere have den langt dyrere og besværlige partikelfilter-ordning.
Index
165514: sv: Brintcelle (17-02-2021 10:43:38) (svar på 164841)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
Så er den monteret og der er taget røggas test inden montagen. Om 2- 3000 km, vender jeg tilbage med konklusionen.
Index
166979: sv: Brintcelle (04-08-2021 11:38:18) (svar på 164841)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
Resultatet af mine ændringer for at forbedre røggastesten er følgende:
1 år ca. 14.000 km hvor jeg har kørt på Cirkel K Miles plus diesel https://www.circlek.dk/milesdiesel (Cirkel K ligger mere praktisk for mig end shell, men deres luksus diesel er nok det samme.) Røggas er sænket fra ca 3% til ca. 2,3%
Derefter 2500 km med brint celle og 5 røggas test har ligget mellem 1,6 og 1,8%

Det er meget tilfredsstillende.
Jeg føler en lidt bedre trækkraft, men ikke noget jeg kan måle.
Jeg kan heller ikke med sikkerhed sige at jeg kører længere på literen, da jeg ikke har noget ensartet kørsel.

Hvis jeg kan hjælpe med yderligere info, så skriv bare.