tilbage

Land Rover Forum  

Index
166656: Køb af Land Rover Defender (22-06-2021 19:25:52)
Jeppe Kristian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.241.129.24)
Hej herinde

Er der nogen som benytter deres Defender til at kører langt i? Jeg vil købe min første Defender og er i tvivl om det er en bil som har godt af at kører lange ture på motorvejen.

Jeg vil købe en 2012 TD4 SW 90.

Jeg håber folk herinde vil dele deres erfaringer fra at have Defendere som primær bil.

Jeg kører omkring 30-35000 km om året.

Glæder mig til at læse jeres svar :)
Index
166657: sv: Køb af Land Rover Defender (22-06-2021 20:15:30) (svar på 166656)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.146)
Vil ikke betragte en Defender som oplagt pendlerbil, med mindre man ikke kan leve uden det velkendte navn på køleren.
Bevares, man sidder jo lidt oppe og har overblik, men regn med max 10km/l. Vil mere betragte Defender som arbejdskøretøj og feriebil til den lange tur.
Index
166658: sv: sv: Køb af Land Rover Defender (22-06-2021 22:27:51) (svar på 166657)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
hej Jeppe

En Defender fra 2012 med 2.2 Td4 motoren er en ganske glimrende bil udstyret med dieselpartikelfilter, tilpas lydsvag og med ikke voldsomt men dog kraftoverskud. Ikke som en let personbil med kraftig motor, men fin nok til hastigheden på de danske motorveje og en rimelig hurtig overhaling på motorvejen. Har en marchhastighed på 110/120 km/t i 6. gear, uden at motoren er anstrengt. Hvis du undlader at montere terrændæk vil den også stå meget bedre fast, have kortere bremselængde og være endnu mere lydsvag. Sørg for at få en med ABS-bremser, blev standard, men kan ikke huske årstallet. Som nævnt i et andet indlæg ligger forbruget omkring 10 km/l.

Den "nye" Defender der kom i 2007 har samtidig et glimrende varmeanlæg, faktisk er man nødt til at skrue gevaldigt ned for varmen for ikke at komme til at koge.

Hvis det er muligt så få den også med varmetråde i forruden, sædevarme, centrallås og el-ruder i fordørene.

Der går lige et par dage, så har du vænnet dig til den ophøjede kørestilling og det gode overblik og så vil du enten elske eller hade bilen. Man sidder faktisk rigtigt godt i de forreste sæder, og kørestillingen gør, at man ikke er radbrækket, når man har kørt en længere strækning.

Selv om den syner stor er det ikke en stor bil, men det firkantede design gør, at den synsmæssigt føles stor, men tager du bredde og længde og sammenligner med mere almindelige mellemklasse biler, ligger den på niveau med disse, når man ser på hvor meget bilen fylder på en P-plads.

God fornøjelse hvis det bliver dit valg

mvh
Ib 0219
Index
166660: sv: sv: sv: Køb af Land Rover Defender (23-06-2021 08:24:22) (svar på 166658)
henrik hartmann petersen #6491, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 151.183.2.206)
Hej
Jeg har har pendlet i en 110" puma med 2,4. Den slår fra ved 138km /t og det bliver så den hastighed du kommer til at køre på motorvej.
Jeg vil ikke gøre det samme i en 90". Jeg er ikke tryk ved om den er retnings stabil nok i en tilspidset situation. Man kan jo selvfølgelig nøjes med at køre langsomt.
Index
166661: sv: Køb af Land Rover Defender (23-06-2021 10:07:50) (svar på 166656)
Anders Madsen #9189, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.166.16.116)
Jeg har en Defender 1994 som jeg bruger som 2. bil og kører ca 14.000 km om året. Når jeg kører til arbejde, er der små 100 km hver vej, og det går fint. Jeg har 2 sæt fælge; 1 med gode sommerdæk og et med gode vinterdæk. Sommerdækkende støjer ikke og giver 50 km mere på en tank. Vær opmærksom på at i Landrover størrelse er der ikke det store udvalg.
Det du tænker på at købe er en del mere komfortabelt end min, så jeg ville ikke tøve, på det tekniske, men vægtafgiften er høj, når bilen er efter en specifik måned i 1998.
Index
166662: sv: sv: Køb af Land Rover Defender (23-06-2021 11:53:48) (svar på 166661)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.117.26)
Dit spørgsmål om bilen har godt af at køre lange ture på motorvejen, det er nemt at besvare, den vil være helt i ekstase, det er noget biler holder meget af og den kan sagtens holde til det.

Omkring at bruge den som primær bil, det er der jo hundredevis af klubmedlemmer der gør - det har meget at gøre med om man vil det, om det er drømmen, om man sidder med det der fjogede Colgatesmil i hovedet hele tiden, ligesom os der har kørt Land Rover i rigtig mange år, stadig har.
Det hedder Smiles pr miles.
Defenderen kan være lidt en udfordring hvis man, som jeg, er et stort skrummel på næsten 2 meter og 135 kg, jeg ville sidde meget bedre i en Defender, hvis jeg fik amputeret den venstre arm og kortet lidt af benene - men under 180 cm er det problemløst.
Og igen, hvis det er der drømmen, så skal den udleves - bilen er ikke problemet.
God tur ;)
Mvh
Kenneth Poulsen