Hej Jens, tillykke med bilen, vedr. motoren så har 7,0:1
i komression og 7,5:1 hvis den er med små rør ned til udstøningsventilerne (noget antiforurening).
Det er ikke noget der vrider armen af led, så mit forslag vil være at få fat i en kompressions måler og se hvordan det ser ud, så kan du altid poste en milliardmillon i maskinen hvis den er dårlig.
Personligt ville lave bilen først og motoren bagefter.
Priser på motorstumper til den 6 cyll. noget er dyrt og noget er mindre dyrt:
Stempler: 600,- pr. stk.
Stempelringe: 220,- pr. stk.
Pakningssæt: 220,- pr. motor.
Lejesæt: 1100,- pr. motor.
Oliepumpe: 1900,- men den gamle kan renoveres!
Starter er den samme som den 4 cyll. benzin.
Kobling er den samme som den 4 cyll. benzin.
Priserne er i danske kroner PLUS fragt fra:
http://www.johncraddockltd.co.ukEllers handler jeg hos William (annonce i Oasen) de har de mest underlige ting liggende og til rigtige gode priser.
F.eks. speedometer kabel, som er længere på en 6 cyll. det var på lager til 49,- + moms, og modtaget dagen efter.
Synd du bor på Fyn ellers kunne komme og høre/prøve min 6 cyll. nogen siger de lyder bedre end V8, og snurrer den bare helt stille og så har den lige de ekstra kræfter.
Økonomien er en by i nordøstgrønland. (7,5 km/L ved 90 km/t)
Hvis du nu bliver rigtig træt af den 6 cyll. kan du skifte koblingshuset på gearkassen og lægge en 4 cyll. i du skal så også flytte motorophængene, men det ville fuldstændig tage hele sjælen ud af køretøjet, så er den jo bare som alle de andre!
Ellers er det bare at holde tastaturet velsmurt og håndlunt og få stillet de spørgsmål der skal stilles.
MVH
Kenneth Poulsen - 109 STW bus -76 og med i den lille eksklusive gruppe der dyrker 6 cyllinderede med fed lyd.