32793:
sv: Kvaliteten af originale/uoriginale dele (14-03-2006 09:53:02) (svar på
32768)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 217.194.34.124)
Hej Ballisager
Jeg har en disc, som åd en tandrem efter godt 15000 km i lørdags. Heldigvis er der kun brugt originale dele, og det hele er lavet på autoriseret værksted, så jeg regner med at reparation af maskine (stødstænger og hvad der nu ellers går, når tandremmen stopper med at køre) bliver skiftet kvit og frit. Hvis det var en hjemmeoperation med uoriginale dele kunne der nok godt være tvivl om hvorvidt der var noget dækket overhovedet.
Og iøvrigt så bruger jeg altid originale dele, når det er svært og tidskrævende at skifte, og uoriginale, når det er nemt og hurtigt at skifte. Eksempelvis er lygter ikke det store arbejde at skifte, så de er uoriginale, hvorimod et automatgearkasseoliefilter er en større operation, så det er originalt (og iøvrigt lavet af en autoriseret).
På terrænvognen er næsten alle sliddele uoriginale (pakdåser i hjul, bremseklodser og skiver osv.), da de alligevel skal skiftes jævnligt pga. det sand og skidt, som de bliver udsat for. Og selvom jeg kan køre noget længere på eks. originale bremseklodser, så betyder det ikke noget, hvis de alligevel bliver skuftet årligt.