Hej igen.
Jeg vil igen henvise til denne tråd:
http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=51097&f=m&ex=1&s=&uid=316375200 (mit sidste link virkede vist ikke.
Mine bremse-erfaringer på min 2A:
Jeg købte 5 forskellige udluftningsdimser, den eneste der virkede købte jeg hos Bilexperten, det er en slange man sætter på reservehjulet(eller et andet hjul) forbundet med et dæksel til bremsevæske beholderen, så slipper man for at træde pedal til man får krampe. Og een person kan udlufte systemet. Ved udluftning skal man starte med det hjul der er længst væk fra pedalen, og slutte med det der er nærmest.
Problemet på min var: Den ene bremsebakke bagpå var monteret forkert, så justeringsmånen ikke kunne nå, og derfor ikke kunne justeres. Dette gav al for lang vandring og man var nødt til at pumpe en gang for at få "hård pedal". Bemærk derfor at bakkerne alle er forskellige.
Når man har udluftet sætter man en "doven dreng"(et bræt mellem sædekasse og pedal) til at holde pedalen stramt nedtrykket, derved bliver bakkerne holdt på plads mod tromlerne. Nu justerer man med justerskruerne (2 på hver hjul, på min 109" V8) "månerne" helt ud til der er modstand, og 1/16del tilbage. Så virker det.
Med andre ord, det var slet ikke udluftningen der drillede, men justering af "månerne/sneglene" (gad vide hvad de rigtigt hedder?)
Hvis du har fast pedal efter et pump eller to er det nok det der er galt. Hvis pedalen er blød og svampet er det nok udluftning.
Men et sammenklemt rør, det lyder nu heller ikke sundt..?
Jeg vil gerne hjælpe hvis...
Kasper(KBH)
109" 2A 1965 V8