72177:
sv: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (15-11-2008 10:21:51) (svar på
72161)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 80.164.64.145)
Loven med de 2.800 kg i Tyskland er faktisk effektiv og har været i ret mange år endda, når det gælder varebiler, som kun må køre 80 km/h max. Men er der en rude i højre varerumsside, er det en kombi, og så gælder hastighedsbegrænsningen ikke.
Jo, den nye Bentley er nydelig, men jeg har besvær med, at komme ud af Ottos Continental GT. Lækkert køretøj og vitterlig LYDLØST !!!!!!!! V12ren spinder bare derudaf.
En af mine bekendte blev i forgårs dræbt i et færdselsuheld, hvor hans havarede Laguna på en landevej i Tyskland blev påkørt af en Audi 4x4 forstadskampvogn.
Det er umuligt af politibillederne at se, at Henriks bil var en Laguna, der har fem sikkerhedsstjerner!
Min pointe er, at ved køb af disse lækre tunge køremaskiner følger et større ansvar med. Det bliver alt for ofte glemt og det ses dagligt på vore veje.
De foreslåede 100 km/h er nok for langsomme, men mange steder rundt om i Europas er der en max hastighed på 110 km/h på motorveje, så det er nok dér, grænsen generelt skal ligge.
Når jeg er på tur i Volvo-limousinen, sætter jeg hastigheden på effektive 110 km/h - også tager det højest 26 køretimer at tilbagelægge de 2.400 km til huset i Spanien.
Der er simpelthen ikke behov for biler, som kan køre 288 km/h.