Der er yderst religiøs diskussion du starter her.
Jeg har gode og dårlige erfaringer med begge:
I min nuværende 90" V8 er der viskose-vinge, og den er ikke effektiv nok, der er vist noget med at den har været opbevaret forkert, og derfor ikke virker efter hensigten.
Tidligere havde jeg en elektrisk Pacet vinge som virkede rigtig godt, men jeg kunne ikke få termostaten til at blive tæt hvis den skulle ind i kølerslangen, og den virkede ikke optimalt gaffaet fast uden på slangen. Hvilket resulterede i at den en sommerdag startede af solen, og derved tømte batteriet mens jeg var på stranden...
Jeg ved godt at der nu findes en studs man sætter i slangen så det kan blive tæt:
http://www.x-eng.co.uk/X-Fan.aspOg hvad sker der når den bliver våd af mudder? En bekendt havde en elektrisk der var fyldt med mudder.
Producenterne af de elektriske påstår at de bruger mindre energi end viskosen, men jeg er i tvivl om det passer for hvis viskosen virker slår den fra hvis motoren er koldt og til hvis den er varm.
Den elektriske i fruens Freelander er i ubalance og larmer.
Og sådan kan man blive ved med for og imod.
MVH Asger