96185:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Flange til front akslen CV-joint sidder ubehjælpelig fast (31-03-2010 01:26:47) (svar på
96180)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 79.142.224.157)
Har konsulteret reservedelskataloget. Det skal ikke være for nemt. Land Rover har lavet om på pakdåse arrangementet i akslerne på 90/110/Defender over tid, ligesom der er forskel på front og bag.
Bagaksel til og med KA930455: Ingen pakdåse omkring stikaksel. Dvs. fri passage for olie mellem drivflance og differentiale. Pakdåse FRC8222 i nav udenpå yderste hjulleje. Pakker så fedtet fra lejerne ikke blandes med olien omkring drivflanchen.
Bagaksel fra LA930456: Pakdåse FTC5268 i stubakslen. Pakker omkring stikakslen så olie fra differentialet ikke kan nå frem til drivflanchen. Pakdåsen ved hjullejet er til gengæld udgået. Her skal der følgeligt sørges for at drivflanchens stråler bliver holdt fedtsmurte, hjullejefedtet gør det næppe selv.
Foraksel alle årgange: Pakdåse 571718 eller FTC3276 i foden af kromkuglen der forhindrer olie fra differentialet i at nå ind i knokkelhuset. Pakdåse i stubakslen FTC840/ FTC3145/FTC5268/FRC3099 der forhindrer olie/fedt fra knokkelhuset i at nå frem til drivflanchen. Her skal der følgeligt sørges for at drivflanchens stråler bliver holdt fedtsmurte, hjullejefedtet gør det næppe selv.
Dette var så hvad reservedelskataloget kunne oplyse. Der er visse muligheder for at bytte rundt på nav, stubaksler mv. mellem modeller og årgange, ligesom man kan udelade pakdåser.