sv: sv: sv: sv: Kølerproblemer - eller er det mere alvorligt? (16-10-2010 23:01:55)
Jan Østberg #5876, reg. nsj
Tak, Paul for det input. Dybest set overhovedet ikke off-topic, for jeg finder mig fanget I et dilemma, der er ikke noget eksperiment der kan afgøre om der er revner eller ej, og hvis jeg alligevel skal have hele værket ud synes jeg egentlig ofså jeg bør skifte drivkraft, det er jo den pensionsopsparing man ikke har der kan spares over en årrække. Det har været lækkert at kunne arbejde hver dag i syv-otte år med V8eren, og den forrige havde jeg da fornøjelsen af at køre over 200.000 km (og den havde jo gået ca. det samme da jeg fik den). Helt uden problemer. Anderledes med min nuværende (hvidplade), samme årgang som min første ('84) men ALT har været i vejen, jeg har skiftet både alt i styretøj incl alle stænger, arme og kugler samt styrehus og servopumpe; jeg har skiftet for- og bagaksler, syræberarme både for og bag incl. alle bøsninger, kardankryds (og -akslerne også) - bremseskiver og -kalipre, generator, starter, motorophæng m.m.m.
Men en dieselmaskine er selvfølgelig ingen garanti for at dette holder op. Flere ædruelige iagttagere har udtalt at den bil er forhekset. Og min tro påbyder mig at lave det hele selv - likviditeten påbyder mig at 'finde' noget med et nul mindre på prissedlen. Den, og så følelsen af at det er bundløst med den bil. I sandhed en eksistentiel krise.