sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gearkasse i olien... (08-03-2011 17:35:43)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Ja nu er jeg jo ikke Land Rover ekspert, men man skal ikke vide ret meget om motorer for at se at manifoldene er en joke flowmæssigt.
Og ja det er en 2,25L med originalt luftfilter. Hvilket betyder at man ligefrem kan mærke hvor dårlig fyldningsgraden er når man accelerere.
Det skulle overhovet ikke undre mig om man kunne hente 10 heste mere ved at lave et ordentligt sæt manifolde til den på både indsugnings- og udstødnings-siden.
Med en Ascroft gearing og 200Di ville det sikkert virke fint. Jeg var i terrænnet for første gang med den til Beach Tour her i weekenden og fik for alvor prøvet det lave register af. Mit indtryk er at Ascroft gearing vil virke fint med en større motor.
Ang. 200Di. Hvad er så dommen? Kan det eller kan det ikke lade sig gøre at køre sådan en glat igennem syn? Jeg er ikke meget for den der med "går den så går den" metoden.
Mvh
Jens