Boge self levelling unit. Den sidder på nogle 110 tommere bus. På de biler den sidder er bagfjedrene blødere originalt da det var meningen niveau reguleringen skulle løfte bagenden op med læs på, de blødere fjedre skulle samtidig give en komfort i kørslen. På 110 tommer bus/STW ved jeg bagfjedrene blev lavet progressive på de sidste årgange, altså så de bliver hårdere jo mere last der kommer på. Min opfattelse af Bogeregulatoren er at den er ligegyldig hvis man sætter hårdere bagfjedre på. Der er vel også en årsag til at Land Rover gik væk fra dem. Om de sidder på alle RRC ved jeg ikke. Jeg har afmonteret den fra min 110" og sat kraftigere fjedre på. Jeg kan godt følge tanken om den presser nedad ved artikulering af bagakslen. Men vil sige at jeg har kørt en del terræn med min 110" med længere støddæmpere og OME 755 bagfjedre samt X-Ball og den vrider ganske godt. Hvis man vil have noget der virkelig tvinger bagakslen ned i off road skal der X-Springs på. Jeg ved ikke om den self levelling unit sidder på alle RRC, men hvis den bliver afmonteret skal man have kraftigere fjedre på.
Se her for fjeder data på LR RRC disco
http://members.shaw.ca/jbarge/springinfo.htmlMvh
Mads