sv: sv: sv: Renovering V8 (15-07-2011 09:34:48)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Hej Brian,
Det var ikke for af være negativ, men nogle gange kan det ikke betale sig at kaste sig ud i både det ene og andet, bare fordi der er gået en toppakning.
med 200.000 + er der jo slid både her og der det er naturligt, nogle udskiftninger forkorter levetiden på noget af det der ikke bliver skiftet, udskiftningen af toppakningen er jo ikke den store herregård og så var den måske godt kørende i flere år frem, det afhænger selvfølgelig af hvor mange km du køre om året i den,
Hvis du har en knast fra en 4,2 og har målt den til 34mm,
kunne det tænkes at den har en større løftehøjde end den i 3,9eren - er der plads til det i stempeltoppen ?
Er knasten ny ? skifter du også ventilløftere, Har knasten kørt og du har de løftere med den har kørt med ? hvis de ikke er mærket op så de kan komme til at køre på samme knast, bør du overveje nye løftere, da en ombytning kan resultere i betragtelig forkortelse af levetiden.
Selv om det ikke er raketvidenskab at skrue det skildt ad og samle det igen, er der overvejelser at gøre.
Mvh Per