sv: sv: Hjælp til noget aksel - 109ér (30-01-2012 14:11:13)
Lars, ikke logget ind
Hej Jens, tak, ja, det er gummimanchetten - og kun lige røget af - men du ved, når man som nybegynder står med håret i motorrummet og ser ned på den slags, tænker man...WHAT the f... nåja, jeg gør i hvertfald - jeg har været under den absolut sidst i november og tjekket al olie, også alle de der steder, hvor man kun lige kan knibe en finger ind, og alt har været på sin skønneste plads - også manchetten - og den almindelige oliepind, den hiver jeg gerne op og lurer på hver gang jeg har tanket, eller på dansk, ca. hver 10. dag - og intet oliespild ud over det sædvanlige - men jeg har tabt bremsevædske, én "ulykke" kommer jo sjældent alene - så jeg har efterfyldt, og prøver nu at finde ud af, præcis, hvor det drypper fra - nåja, så ER der jo den der generator, jeg har desværre ikke Haynes, har indtil nu forladt mig på forsvarets reperations manual :-) er GLAD for dit input, vil trodse kulden senere i dag, og smide mig på ryggen og rive i kardanen - nåja, ikke mindre vigtigt, stor opmuntring at læse, at det er begynder let, at gå til
nogen der har et godt bud på generatorens fastgørelse?? Kan se, at den hænger nedad fremad, remmen går slapt (sikkert derfra støjen kom) og at der sidder en hjul nederst, og en plade, som trykker ind imod min kilerem (tror jeg det er) så der anes en let trykken på bagsiden af den rem - glæder mig til fri, så jeg kan få kigget manualen igennem for ophænget til generatoren - og så krydse fingre, at den "bare" har sluppet en bolt et eller andet sted :-)