sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sidder der drøvle-plader i min V8´er ? (09-02-2012 19:12:44)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Jeg er bange for jeg igen må modsige dig Leif. RRC med automatgear var med kompressionsforhold 9,35-1. Manuelgearede RRC var med 8.15 ell. 8.25. I praksis lå forskellen i 9.35 havde max drejningsmoment ved lavere omdrejninger af hensyn til automatgear.
Men ellers er det rigtigt knastaksel som i 3.9 vil pynte på regnskabet;
samt naturligvis en general make-over af tændingssystem.
At nogle siger deres RRC har over 150HK. kan skyldes der er en motor i fra eks. Rover SD1 personbil, denne har 156HK. Ell. 3.5-EFI som kom midtfirserne. Der er ikke den store forskel på V8 i RRC og som i Land Rover, kun spørgsmål om udstyr- strømfordeler og karburator bl. andet,
hvilket dog ændrer sig fra årgang til årgang.