sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tændingsbøvl (22-04-2012 11:19:22)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Ja hvis der er noget galt med kommunikationen mellem nøgle og "bil" pga af dårlig batteri i nøglen, så er det eneste der sker når nøglen drejes, at der kommer lys i en "rød motor med en streg over" kontrollampe, hvis den ikke lyser ved startforsøg og der kan høres kliklyde og pumpelyde, ja så skal fejlen findes andre steder end i nøglen, det er jo ikke ualmindeligt at der lige er strøm nok til et signal om at lukke låsen op, men så er der måske ikke energi nok tilbage til at "tale" med tændingslåsen, efter et par minutter når man har sydet og bandet er temperaturen i kabinen steget og det har givet lidt strøm på nøgle batteriet, og den vil måske kommunikere med bilen, men drejer man tændingsnøglen og der ikke er strøm nok i den er det eneste der sker at der kommer lys i en eneste rød lampe alt andet er helt dødt.
Det er måske ikke vise sten, men det er sådan det hænger sammen.
Min knægt var til en forelæsning en gang, hvor den gode proffesor sagde til de tilstædeværende, " jo mindre man ved jo mere kan man forestille sig" og det har han nok ret i ;-) når noget ikke virker kan man ikke lave en rigtig fejlfinding uden at vide hvordan det virker og tingene hænger sammen, men kun gætte og forestille sig noget.
Det er jo altid meget vanskelig at fejlfinde pr forum, hvordan bliver fejlen beskrevet, hvordan bliver det læst og opfattet, men der findes ikke dumme spørgsmål, og nogle gange findes der heller ikke et endegyldigt svar, vi prøver jo alle efter bedste evne.
Med venlig hilsen
Per