sv: sv: sv: sv: Batteriplacering i Defender 110 (15-06-2012 20:18:20)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Nu er det sjædent at du og jeg er uenig, Men,der er sket et par ting med teknologien, og Calcium tekniken, også med Biltema's batterier. Da jeg havde 2 stk start batterier i min One-Ton Ex Mil, så kunne jeg godt glemme at starte uden "hjælpe-midler" i minus 30C. Med forbrugsbatterier, så kommer den måske ikke første gang, men der er rigelig kapacitet til 3,4,5, eller flere forsøg. I praksis, så få jeg den altid startet, og den begrænsende faktorer er hvor kold min fingre skal blive.
Idag vil jeg ikke tøve med at installere forbugs batterier istedet for start batterier, dog med tanke på at de skal være de største der er plads til! Nettop i kulden synes jeg at forbrugs batterier er overlegen.
Nu står "Huldraen" i Tuddal, pga høj benzin priser, og selv eter 14dg stillstand i 20-30 minus, så starter den uden hjælp,på trods af en Turner St3 Topstykke, som kræver et godt tryk, eller en stærk højre arm på startsvinget . Hilsen David, pt degraderet til Opel Astra "sommerbil", grundet de astronomisk benzin priser i Norge.