Defender Td5, Totalsvigt/startspærre ?. (22-02-2004 17:34:52)
Michael Antonsen #5997, reg. nvs
Min Defender 90" Td5,Årgang 2000, det er den med computerstyring.
Jeg er ved at montere et ekstra batteri til spil og oliefyr,
og i den forbindelse har jeg haft batteriet ude af bilen i 2 døgn, under påbygning af skillerelæ etc.
Da jeg monterede bilens startbatteri, kunne ingen kontrollamper eller noget elektrisk fungere,der er ikke engang spænding over til hovedsikringskasse under passagersædet. Det eneste sted jeg har kunnet måle spænding er på generatoren og på hovedterminalen på startermotoren.
Min første indskydelse var at jeg ikke havde fået monteret alle forsyningskabler igen, men nej, alt er monteret.
Nu har jeg en ide om at der måske kunne være en startspærre som er blevet aktiveret pga manglende batterispænding i de 2 døgn.Jeg har læst i div. bøger og erfaret at der er en 4 cifret kode som skal indtastes ved hjælp af fjernbetjening og åbne-lukke døre i en bestemt rækkefølge, denne 4 cifrede code skulle kunne findes på bilens datakort, som jeg ikke har, da jeg har købt bilen som brugt og ikke fået det med.
Nu er mit spørgsmål, er der nogle i dette forum som har nogle erfaringer med startspærre i defender, og hvordan kommer jeg videre. Er der overhovedet en startspærre ?.
Det skal nævnes at jeg ikke har alarmanlæg i bilen, men har fjernbetjening til centrallås.
Med Landy hilsen
Michael Antonsen
5997 nvs