sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Adventure billeder søges (13-06-2013 20:00:19)
Christian Andersen #7627, reg. nsj
For at citere fra tax.dk:
II. Definition af fondsbegrebet
Der findes ikke i fondsloven eller andre love nogen definition af begrebet fond. Det er imidlertid en forudsætning bag fondsloven, at kun visse af de institutioner, der kalder sig selvejende, eller som anvender betegnelsen fond, legat eller stiftelse, er fonde i lovens forstand. Det afgørende er ikke, hvad institutionen kalder sig selv, men om institutionen efter sit retsgrundlag, det vil sige stiftelsesmåde og vedtægt, kan karakteriseres som en selvejende institution (fond).
Men når det så er sagt er jeg til dels enig i jeres mening. MEN når vi ser på hvad vi laver syntes jeg at navnet "fond" giver god mening.
Søren: Jeg er lidt ærgerlig over de " du kommer med. Nej vi er en forening. Hverken med " eller noget andet før og efter. Lavet ganske korrekt lavet efter gældende lovgivning.
Men nej vi er ikke en fond, men som sagt giver det mening at have det i navnet. Giver det anledning til spørgsmål hos andre end nogle der faktisk ved noget om det på forhånd?
Og nu syntes jeg at vi er nået til det punkt hvor jeg egentlig ikke gider forsvare mig selv og vores forening mere her på forum. Hvis vi støder nogle beklager vi, men jeg syntes at jeg har forklaret nok nu.
Tak for de input som har været konstruktive.