Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 10:00:26)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj
Du skal have forbindelses stangen af ved justering.

Start med at grundjustere dyserne. Ud med stemplerne, og dysen plant med gulvet, og så 3½ omgang ned. Og i med stemplerne igen. Husk olie i inderrøret (der er lange tråde her på forum om typen).

Herefter skal tomgangen justeres til 800 omdrejninger, med flow måler finder du punktet hvor de står ens.

Og så kan forbindelsen monteres igen, efter at længden er tilpasset.

Herefter skal du have justeret hvor meget ekstra benzin den skal have ved at skrue dyserne længere ned eller op ad gangen. På Stromberg er der et trick der går på at når man løfter stemplerne skal den ikke tage flere omdrejninger, men heller ikke falde voldsomt. Det virker også lidt her. Hvis den tager flere omdrejninger når du løfter, er blandingen for fed, og du skal have dyserne op.

Der er ikke forskel på pumpen til de to karburatorer, kun til indsprøjtning. Men der skal være godt flow når du løsner rørene.

Alt det der automatgear kick down kabler og så videre har jeg ikke forstand på.

Med Land-Rover hilsen
Asger Jørnow
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.