Nu vil den bare ikke starte...RRC V8 efi (07-11-2014 10:48:38)
Bo Helsted
Så fik jeg svejset, bukket og lavet al rusten på min RRC V8 1990, og efter gode råd og billeder herfra kom det hele også til at passe sammen. Gulvtæpper, reservehjul og alt passede som...som det nu gør i en RRC. Happy ending troede jeg.
Men nu vil den ikke starte (overhovedet)!. Den har stået ude i det fugtige vejr - i nu 4 uger. Batteriet er OK og ladet op. Tændkabler nye (og prøvet med de gamle). Skiftet et ad gangen, så der er ikke byttet om på noget.
Måske skal dette lige med: Da jeg hældte benzin i den nye tank, prøvede jeg at starte: Den startede i første hug (som altid), men døde efter 10 sekunder. Efter lidt fejlsøgning, fandt jeg ud af, at benzinpumpen ikke kørte. Den startede altså på "rester i systemet". Nu kører tankpumpen godt igen (der var et dårligt stik), men motoren - den er helt død. Jeg checkede tændingsdele, og fandt at kablet mellem spole og fordeler var 99% knækket (tæret stik). Så derfor - nye kabler. Det har dog ikke hjulpet. Jeg kan trække 10 mm gnist mellem spolekablet og blok. Og tændrør 1 pillet ud gnister også mod blok. Selv med masser af startgas direkte i indsprøjten tænder den ikke. (Derfor er jeg koncentreret om tændproblemet).
Tændrøret virkede dog fugtigt da jeg pillede det ud. Både af benzin og vand.
Er næste forsøg at købe 8 nye tændrør, eller er det spolen, eller tændforstærkeren jeg skal mistænke? Jeg ved godt at sidstnævnte er et problembarn, men jeg har kraftig gnist og som sagt - for 4 uger siden ingen problemer overhovedet. Familien taler allerede om, hvad sådan en afhenter-bil mon er værd på dba.dk...