sv: sv: Bihandel og service (01-05-2015 11:14:31)
claus vegener #9245, reg. øjyl
Vor D3 er dejlig tung: stabil ved kørsel med stor hestetrailer, hvor den ikke er følsom for overhalende turistbusser og med større akselafstand end vor D1, så man også kan køre 130 km/t hvis man har behov for det. Længere end D1 (men en anelse lavere indvendig) men vor bagage + hunde kunne nu være inden i uden at noget skulle på taget til den årlige tur til Spanien. Brændstoføkonomisk er den ca. 1.20 kr. / km billigere end D1; men den brummende V8 lyd mangler. Det uafhængige hjulophæng med luftaffjedring er også en del af forklaringen på retningsstabiliteten, hvor D1 har det samme stive bagaksel som Defendermodellerne og skruefjedre.
Jeg kører ikke grusgrav men vor daglige kørsel omfatter meget ujævne jord/bjergveje og på ture rundt benyttes højeste niveau af affjedringen også eller når man skal over aflæsset grus, fordi vejarbejdet er gået i stå.
Kompliceret - ja - jeg er rædselsslagen for hvad den kan finde på; men indtil nu er det kun en elektrisk håndbremse, der skal "genlåses".