sv: Dual batteri (11-02-2016 21:41:25)
Jes Lundber
Hej Kim
Har gennem tiden prøvet lidt forskelligt på denne front. Har haft bedst resultat med at have alle 3 batterier parallel. Startede med gode kvalitets batterier og er end med de sidste par gange (bilen er fra 90) at købe dem man kan tjekke syre stand manual på (gamle model). Dem med grøn måler i (intern syrestand) har jeg ikke haft god erfaring med. Holder de i godt 5 år er jeg tilfreds. Bruges samme med spil og 2 gange olie fyr + en 2KW 220v AC forsyning samt køle/frys.
De gode batterier var 2 x 110 Ah placeret i batterikassen (de kan godt være der), et 80 Ah placeret i 110's højre bagende vedsiden af tank tilslutning (under sæderne). ialt 300Ah, aldrig kørt tom, 60A lader.
Husk at det skal være samme type og skiftes samtidig.
Husk batteri afbrydere på alle.
God kvadrat, så der kan startes selv på det i bag og der ikke tabes noget når spillet nu trækker de 500A!
Det blev en god forsikring da min generator stod af i Danmark en aften på vej på skitur til Norge, lidt hoved regning på færgen, bilen bruger 20-25 A (kørsel om natten) så hvis kun halvt opladet skulle det fin kunne lade sig gøre at køre i de 4-5 timer i Norge, det blev 6 timer da der havde været kraftig sne vejr, pragtfuld men glat. Blev så ladet op på skisport stedet, så hjemme kom der en ny lader på.
Ja brækker et ned må der lige afbrydes til det og man kørere vider på de 2 andre
Mvh Jes 2076