Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9, 4.0 & 4.6 V8 problemer (10-02-2019 23:27:07)
Ole Jensen
@Michael... ved ikke om linket ligefrem er skræmmende...det tjener jo blot som et illustrativt pædagogisk eksempel. Det smarte ved det faktuel eksemplet, er så at det fint illustrer de tre forskelle tolerancer (i samme blok..!) - og at man nemt kan opnå ulighed når man ikke er omhyggelig med at kasserer castforms i takt med vedvarende brug forringe dem. Casting er ret beset ikke en præcis teknik, meget kan gå galt i processen... så meget mere vigtigt med en selektiv kontrol. -

Mod ikke Turner Engineering ved hvad de gør...ikke ligefrem nybegynder i faget - lidt bekymrende er så at de netop har Darton sleeves i sortimentet (O-ring top/bottom) https://www.turnerengineering.co.uk/ductile-iron-flanged-liner-c2x20634989 -

Det er ikke uden grund at en seriøs tuner som John Eales udelukkende brugte "red marked blocks to big bore"... hvorfor risikere sit omdømme og levebrød på useriøst håndværk, når man kan gøre det ordenligt og samtidig tag sig betalt.

@Kaj - beklager jeg udtrykker mig lige udad posen... ikke et personangreb på dig..! mere et udtryk for min personlige holdning...

Genbruge af en revnet blok er simpelthed en "hillbilly solution"...

Selvom man skulle prøve sig med opvarmning (blok) og TIG-svejsning af revnen efterfulgt med ovn behandlingen af blokken samt flap peening af området efter machining... så vil området ved siden af svejsningen stadig være svagt - når man har konstateret man fat i en af de uheldige motorblokke...skal man ikke kaste flere mønter efter den

- a cracked block is a toast block -

En løsning med tophat/flange liner/sleeve alene som cure mod en cracked block - er useriøst...
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.