sv: sv: Dele fra England (17-07-2024 18:49:50)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj
Det er altid voldsomt generende, når der er bøvl!
Jeg har henover vinteren handlet en del, og det har været problemfrit.
Paddocks opgiver ganske rigtigt, som Kenneth skriver, i danske kroner og med dansk moms. Fragten er blevet lidt dyrere, da de har et firma til at stå for dansk moms-opkrævning, det man kan kalde "toldbehandling" selvom der ikke er tale om told, men om moms. Det tager de selvfølgelig lidt for, og derfor er fragten lidt dyrere. Det er også dette firmas navn, der figurerer på din bankudtog.
Det er sket for mig et par gange, at GLS har opkrævet et gebyr fordi der er mere end 6 varenumre i forsendelsen. Så har jeg kontaktet Paddocks, og de har ordnet det omgående.
Jeg har også handlet med Autosparks. Der betaler man først uden moms, og efter et par uger, dukker der et anonymt brev op med opkrævning af fragt og dansk moms. Så det skal man lige holde øje med.
Jeg har også købt fjedre hos Seriesforever i Belgien. Det er jo EU og lige til. De har en engelsk udgave af deres site. Eneste man måske lige skal være opmærksom på er, at de kan finde på at skrive, at priserne er TTC, hvilket betyder "toutes taxes comprises" eller på dansk "inklusiv moms"
Go fornøjelse
Mvh Niels