Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Engelsk bil = kvalitet (12-09-2004 19:24:12)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj

Hej Jacob.

Ja, hvad er egentlig "kvalitet"? Det er vist et meget relativt, individuelt spørgsmål.

Hvis en Mercedes E klasse, statistisk set, har flere nedbrud på vejen end en mazda 626... hvilken er så bedste "kvalitet"?

For mig er "god kvalitet" ved en personbil at den er støjsvag, hurtig, kører godt og har en lækker finish og bearbejdning. Alt andet er statistiske beregninger som ikke er så meget bevendt i det daglige.

Det er lidt anderledes med en terrænbil, det nytter jo ikke at dørene lukker lydløst og at den har et lækkert instrumentbord, (eller for den sags skyld ligger bedre placeret i nedbruds-statistikkerne) hvis den til daglig ikke kan løse sine primære opgaver (som for mig) er at være arbejdshest og fornøjelseskøretøj i skov og terræn.

For mig har en LR derfor den ultimative kvalitet til mit brug og jeg synes faktisk ikke de går særlig meget i stykker, men måske har jeg været heldig med dem jeg har haft? Og så gider jeg i grunden ikke se på en patrol-rustbunke ude på gårdspladsen, så hellere en bulet Laro :-)

Den har da sjæl og historie. Der fik vi så trumfen på bordet for Landroveren´s vedkommende: Livskvalitet!

Den er bare ikke overgået af nogen - og bliver det formentlig heller aldrig.

En humwee som nævnes andetsteds, er bestemt også en fed bil, men den har ikke sjælen med sig som en gammel laro.

En Humwee gør sig bedst på film, eksempelvis Black Hawk down.. der er de helt uovertrufne. Det undrer mig ikke at den omtalte humwee udlånt af forsvaret kørte fast, det har sikkert været én af de pansrede humwee´s eller Eagle´s vi har i det danske forsvar, de kører primært som panserbekæmpelses-enheder og vejer op imod 5 tons.

(En Eagle er egentlig også en humwee, blot om- og opbygget af schweiziske Movag. Du kan bl.a. kende dem på at Eagle´n har firkantede forlygter og så er den endda lidt bredere.)

Nå. men det var LR det drejede sig om, og du er jo selv inde på det i første linie...

Sjæl og slidstyrke udover det sædvanlige! Og jo - selvfølgelig er den da bedre en en Patrol og/eller en landcruiser ;-) det er klart!

Håber at kunne byde dig velkommen i klubben.

Med LR hilsen

Mvh Benno

















Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "truckcap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.