Misundelsens grimme ansigt! (13-02-2005 10:05:51)
Mikkel Pærremand Gregersen
Mission: At møde på arbejde klokken 07.00
06.00: Vækkeuret ringer, og der er en time til at jeg skal møde. Der er kun en kort køretur på 3 km derud, så normalt er det intet problem. Normalt...
06.34: Nu står jeg kampklar ude foran bilen, snestormen er ikke aftaget, og min bil står fint pakket ind i en dyne af sne. En hurtigt vurdering af situationen; Lille bil, dårlige vinterdæk, 50 meter frem til en vej hvor der kun ligger et acceptabelt lag sne - og så den store hurdle - den mængde sne som der er blevet mast rundt om min bil da vejen blev skrabet i nattens løb, plus de 40 centimeter der ligger der hvor der engang blev skrabet...
06.56: Efter en hård og ulige kamp, er bilen kommet fri af sin lille indespærring bag snevolden - nu mangler der bare de 50 meter ud til vejen...
07.05: Haha, så er bilen ude på den acceptable vej. Det der skulle bruges var bare en velvillig hundelufter i flyverdragt som kunne skubbe lidt bagpå bilen. (Pudsigt nok var hundelufteren min svigermor, så helt skidt er hun jo ikke;-)
07.20: Møder frisk og veloplagt på jobbet, som den første da de andre åbentbart havde lignende problemer, men ingen hundelufter i nærheden.
Løsning på den slags problemer i fremtiden:
Skrot den forbandede Fiat Uno, få fat i en Land Rover igen!
Hold da helt kæft, hvor er jeg misundelig på jer Land Rovere ejere i dag! Og hvor har jeg nu endnu engang, fået bekræftet at jeg snart skal have en Land Rover igen. Lige så snart at jeg får råd...
Håber i kører pænt derude, og husker at hjælpe hinanden. (Og hvis i østjyllands området ser en lille hvid Fiat holde i grøften, så stop lige og spørg om jeg har brug for hjælp...)
Med hyggelig snehilsen,
Mikkel Østj. nr. 5583(Tidligere RR indehaver, og forhåbentligt snart LR indehaver igen)