Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 10:46:57)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj

Halløjsa da - Hvad sker der her?

Du forstår sandelig på meget postiv og forstående vis, at puste liv i en konstruktiv debat, hvad Tina?

Pas nu på ikke at sætte alle freelanderkørere i bås, som nogen stakkels martyrer, der bare ikke "må være med nogen steder", det er absolut ikke berettiget.

Jeg kender rent faktisk nogen der sagtens kan køre med deres freelander, også til de "normale" terrænarrangementer. Som med alle andre gælder det om at tage hensyn til bilens formåen og selv vurdere terrænet og så bruge det man kan.

Der er ikke så meget ved at fokusere på det man ikke kan - så bliver livet ihvertfald meget surt på alle leder og kanter.

Jeg har selv indbudt til et stort weekend green-laning arrangement her på godsets knap 4.000 hektar (tilpasset freelander og "finere" biler) og ikke én - ikke én - Freelanderkører tilmeldte sig, eller forespurgte om noget som helst.

Hvad skal jeg så gøre? Sætte mig ned på gulvet som en 5 årig, knytte næverne og skrige mig i søvn af gråd indtil jeg får min vilje? Næh, jeg prøver da bare igen en anden god gang, man kan jo ikke vinde hver gang.

At tingene sikkert kan blive bedre rundt omkring er jo bare en del af livet, der er heller ingen special terræn-arrangementer for forward controls eller hvad ved jeg, men det kan jeg ikke spilde mit liv med at fokusere på.

Kommentarer fra et møde, kan man af gode grunde slet ikke forholde sig til hvis man ikke har været der. Hvis kommentaren faldt og blev ment, som du har opfattet den, ja så skulle du bestemt have markeret dig netop dér på mødet. Det her øfferi (ja, undskyld udtrykket) i et chatforum, om hvad nogen har sagt.. det kan kun blive en gang 3. hånds-suppedas som ingen kan bruge til noget.

Og ja, forsikringen sucker for vildt! Sådan er det bare, jeg bor på landet og har min LR forsikret for under 50% af prisen i forhold til forsikringsordningen, så mine penge får de ikke. Jeg var kunde i starten, inden den steg alt for voldsomt, og nu synes jeg den er alt for dyr, men indtil den dag det begynder at gøre ondt på trekroner (manglende kundetilgang) så skal du ikke regne med den bliver billigere. Så der må jo (desværre) stadig være nogen der synes den er helt fin?

Dine kommentarer om Oasen synes jeg altså er uantagelige og helt hen i vejret, hvordan det blad kan være "indforstået" fatter jeg ikke en brik af?

Jeg synes da tværtimod der gøres en helt del ud af at gøre det alment tilgængeligt - selv min kæreste kan finde på at læse i det og hun interesserer sig absolut ikke for land rovere, men kan alligevel få noget ud af historierne.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilket budskab du vil ud med, mht. indlægget, bortset fra måske at få en gang luft (hvad der jo også skal være plads til) men hvis du vil noget reelt med idéer og meninger, må approachen være en anden. Specielt er det da en god idé at følge kritik op af et nyt forslag, til hvordan man vil have det så skal være og ikke kun nøjes med at hakke ned på det der er.

Specielt hvis du ikke vil selv, men vil have andre til det. Sådan er vi mennesker indrettet. Meget følsomme og nærtagende er vi, også uden for klubben.

Må jeg råde til at stoppe det begyndene martyr-trip og se fremad? Rom blev ikke bygget på én dag, jeg har hørt de bygger dernede endnu.

Og så forslaget: Hvis du kan skaffe en god håndfuld biler er du velkommen til at tage fat i mig, så kan vi måske lave et kørselsarrangement her på gården? Vi har ihvertfald plads nok og I skal være så hjerteligt velkomne!




Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "toppakning"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.