Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af Discovery fra UK (23-11-2005 12:23:13)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Hej Benny

Tak for dit indlæg.

Al respekt for dit indlæg, men det forholder sig desværre ikke som du skriver.

Det er kun firma-betalte faste prøveplader der kan bruges i Norden. Som privatperson kan hverken metal- eller klistermærke-prøvepladerne bruges andre steder end i Danmark.

Du henviser til Retsinfo, men det er historiske regler. Disse er desværre ikke gældende længere. Jeg kunne ikke finde noget på Fædselsstyrelsens hjemmeside, men jeg kan jo have ramt pænt ved siden af.

Jeg har til gengæld snakket med Motorkontoret flere steder samt færdselspolitiet. Der er meget stor enighed om hvordan reglerne er. De er som andre her på siden også har beskrevet det og som jeg referer til overfor - desværre.

For lige at få lukket Sveriges-siden af kørsel med engelsk bil som dansker og samlet set som udlænding, så udtaler den Svenske Ambassade at det mener de ikke der er nogen problemer i. For dog at være på den helt sikre side har jeg kontaktet de svenske toldmyndigheder - ingen problemer, ingen mellemtold indenfor EU. Bilprovning i Sverige fortalte at der ingen problemer er med hensyn til at kører bilen igennem Sverige når der er plader på og der er en dækkende ansvarsforsikring. Og så er der jo kun Polisen tilbage - og nej heller ingen problemer derfra. Jeg skulle da være velkommen til at køre igennem Sverige.

Martin ;-)
Fra ham der snart er strøget til UK.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "lygteglas"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.