ingen erfaringer med discovery (06-12-2005 20:57:44)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. øsj
Hej Martin
Jeg kender ikke så meget til disco aksler fra 92´.
Men hvis det kan være til nogen hjælpe køre jeg med Rover bagtøj fra en RR Vm 2,4 fra 87´ på min oneten fra 85".
Vær opmærksom på:
1. Der er sikkert dobbelt kreds bremse system på disco forakslen.(kan kobles sammen med T-stykke på caliberen, for så at gå videre til bremseslangen)
(Forakslen er sikkert også med ventilerede skiver, ikke at det gør noget, men nogen ville gerne bytte julegaverne ud for at have sådanne på sin bil).
2. Dine bagfjedre har en Ø end på disco hvis det er det samme som på RR, Så gem dine fjedreskåle fra dit Salisbury.
De passer nemlig på rover bagtøjet.
3. Dobbelt tjek at dit bremse system køre med metriske omløbere m.m. så det passer sammen.
4. Det var oprindelig en årsag til man monterede salisbury på 110"éren.. rover tøjet holdt vist nok ikke til det de tidligere 109"ére blev bygget til også avede 110"érne saliburyet fra forgængeren (undtaget var FC110" som køre med ENV aksler)
5. Salisburyet er ca 45 mm "større" en rover ,det resultere i at dit kadan bliver for kort (45mm).
Så vær forberedt på at kontakte kadan service ,evt fyns kadan service for at få forlænget dit nuværende eller lavet et nyt. Jeg køre med en lille let alu flange som jeg kan genbruge når jeg skal skifte kadan igen engang. Alu flangen sidder mellem bag diff. og kadan.
Kontakt mig evt. for at få lavet en.
Det skal jo så selvfølgelig også længere bolte i som kan købes hos Meca, spørg Per(har ingen aktier der!).
6. Det sjove ved konverteringen er du kan, som jeg, køre med 4.11:1 i stedet de nuværende 3.65:1. Hvis du køre med store dæk er det bare sjovere..(ekstra gevinster: lavere vægt, nemmere diff. skift, skivebremser bag, mere plads under akslen, Lavere gearing.
Det var alt, resten skulle passe sammen.
God fonøjelse
k.boegvad@gmail.com