Land Rover Forum

Svar på indlægget:

If it not broken - don´t fix it ? (07-12-2005 21:53:40)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. øsj
Hej igen Martin
Ville lige til føje at de gearings tal jeg oplyste med 4.11 og 3.65 er jeg ikke 100% sikker på er rigtig.
Men der er to forskellige Rover gearinger.

Da Solihull satte saliburyet på 109"éren var jo det delvist pga. at den kørte med baghjulstræk.. og dermed en langt større belastning end på vores fulltime 4WD. At de så lod saliburyet gå videre i 110éren med højere gearing er vel fordi..?:
If it´s not broken..-don´t fix it..

Endvidere er der ikke længere "kun" 12 splines i differne på Discoveryen men 24 splines så det er stærkere de "gamle" differ.

Team Bertelsen monterede også Discovery aksler er Ivan´s Volvo Inventor til Dakar i 05´ istedet for 303ér akslerne(dog sikkert af andre årsager).
Pointe: Mon dog det så ikke også holder til vores små 100-150 hk/200-300Nm hvis det holdt på en max tunet Rally bil/truck?
Bemærk: Intet ondt ord og 303ér aksler! Tror jeg ville bytte konebilen for et sæt af dem monteret på min bil!

Jeg ville klart vælge saliburyet på min bil hvis den var en kæmpe ekspeditions LR på 3,5T uden tvivl, men så igen det er den jo ikke.

Hvilken 110"ér køre du?

Alu-flangen er massiv og er af en sej aluminiumslegering.
Vægt mellem 400-500g. Umiddelbart den beste løsning jeg kunne komme på, da et alm. kadan er hyllevare i forhold til et custombygget. Lavet så den kan spejl vendes så man ikke bruger tid på at vende den rigtigt når det skal gå hurtigt.( den detalje hev også lige 50g af klodsen)

Min bil er stadig på testbasis og kommer i terræn ,men vil på lige vikår blive "hastigheds" testet.
For ikke at komme ud for den samme mærklige oplevelse som f.eks. dog vi knaldede hul i bundkaret på motoren med olieekspantions studsen på akslen.

Vi bemærkede godt nogle "dump" hver gang vi "landede" efter et hop på ruten, men skønnede dog det var stødæmperne foran der gik i bund.
Vi måtte dog vente til olien i bundkaret var kølet ned og blevet tyk igen for vi kunne lappe hullet. Der var en god mulighed for hurtig nedkøling i en lavvandet bred bæk, men med risiko for vandindtrængning måtte vi bare vente.
Sådan kan man jo også lære af sine erfaringer..

God aften

K.boegvad@gmail.com
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "sidespejl"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.