Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Tuning af 300 TDI på nettet - HVOR? (03-06-2006 21:33:57)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Lad mig begynde med, at sige tak for de mange gode indlæg der er her på "Forum". - Også de "negative" i forhold til mine indlæg...
Vi er jo trods alt et land med "fuld" ytringsfrihed i skrift og tale...

Som Paul Sehstedt ganske rigtigt siger, kan tuning foregå på biler på forsvarlig (og lovlig) vis... i kyndige hænder.... og jeg er sikker på, at der er mange ude i Dronningens dejlige land, der ved hvordan, man gør... ligesom der er mange der ikke ved en døjt om luft-/brændstofmængde/tændingstidspunkter m.m.

Alt kan ændres og gøres bedre i de rigtige hænder.. derfor er det også min bedre halvdel, der maler hjemme hos os...

Jeg synes det er fint, at folk er glade for deres biler... vi har da selv et par stykker... men man bør se på hvordan og hvornår de skal bruges, og sørge for, at de er i lovlig stand... hvor fedt er det at ligge bag en dieselosende miljøbombe med falleret propel/stjerne i en motorvejs kø.... cirka lige så ufedt som at køre bag en benzin-stinkende smadderkasse fra McSake-land inde i en by.
Vi ved alle, at biler forurener i et eller andet omfang, men der er vel ingen grund til, at øge forureningen bare for at opnå eksempelvis mere effekt... jeg mener at man skal vælge bil efter "behov"... har man brug for en hurtig bil, så køb en hurtig bil... eller læg en større "lovlig" motor i den nuværende karet...

At tale om miljøhensyn er åbenbart så "politisk korrekt" (og jeg mener ikke specielt her på forum) at det kun kan udføres som lobbyarbejde i EU... eller hvad??!! vi bør da være glad for, at vi ikke har det som bilejere i Japan... Biler over 10 år kan kun indregistreres/holdes på plader hvis de gennemgår en kæmpe renovering hvor stort set ALT på bilen udskiftes netop pga miljø- og sikkerhedshensyn...

Jeg har en RR fordi det var en drengedrøm... den kører IKKE dagligt... jeg tager toget... det er lettere, hurtigere, mere sikkert og miljørigtigt og ikke at forglemme... billigere. Jeg er heldig at jeg kan tage toget, når "det passer mig"... Jeg har ikke sagt, at biler skal forbydes... tværtimod synes jeg de er dejligt legetøj... når tiden/omstændighederne er til det... - For andre et nødvendigt "gode" der hjælper i hverdagen, når/hvis DSB ikke kan gøre arbejdet "til rette tid/sted"...

Vi i DLRK kører vel alle i en LR fordi vi kan og vil... men miljøet bør ikke glemmes... jeg smider ikke med sten i et glashus, det vil jeg lade andre om... men hver gang man nævner miljø og vores biler er der altid folk, der spotter en bare fordi man gør opmærksom på miljøhensyn... jeg er ikke medlem af Greenpeace (hvad er der iøvrigt galt med dem??!!) Var deres kamp for babysælerne i Canada ikke retfærdig??!! hvad med Exxon Valdez... hvis alle gør som de vil ender vi i anarki...


- på vej til at se Midsummer Murders ... - og i morgen tidlig vil jeg køre ud og se pinsesolen danse (hvis den er der??!!) i min V8'er... vrum-vrum...

God Pinse!!
Med venlig hilsen 7334
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "automatgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.