sv: sv: Aldrig mere elektrisk start -? (07-12-2006 04:36:34)
Jan Østberg #5876, reg. nsj
Tak til alle der har bidraget! Startkransen skal helt klart undersøges, og jeg vil gøre som Urban foreskriver. Det er jo let nok, starteren er allerede afmonteret. Jeg vender naturligvis tilbage her med resultatet..
..der kan bare godt gå et par dage endnu inden jeg får det undersøgt: 109eren skulle - udover at være familiebil med 2 børn & højgravid kone - netop i disse dage også dublere for min arbejdsbil (1984 Range Rover) som står på bukkene for at få skiftet tank & noget (til syn som skulle have været i sidste uge) - og nu har jeg i tre dage startet 109eren med håndsvinget; det er sådan set let nok om morgenen, og iøvrigt når den er kold, men .. jeg er jo et udpræget fornuftsmenneske, så da der i dag stod en 1985 Range Rover - Vogue, automatic osv. på hvide plader til salg lige her henne om hjørnet, og banken havde nogle penge tilbage, ja så kunne jeg straks se hvordan truende kaos på tre-fire fronter samtidig kunne afværges .. nu kan jeg så få arbejdsro et par dage og lige få det værste fra hånden, nyanskaffelsen skal selvfølgelig også lige 'kigges efter' og konserveres bedst muligt, og så skal min arbejds-RR altså laves klar - og så derefter, i den første rolige stund der forhåbentlig kommer vil jeg kigge på startkransen på 109eren, den gamle bil trænger så helt afgjort også til at blive skilt lidt mere ad end der bliver tid når den er daglig brugsbil.
Nu må Rangeroverne så trække læssene her, så kan 109eren forhåbentlig blive sat lidt mere seriøst i stand inden den næste år indtræder i tilværelsen som officiel veteran (1973).
Håber jeg kan vende tilbage med rapport om tandkransens tilstand i weekenden!
Altså, foreløbig tak
Jan Østberg #5876 NSJ