sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110" hc v 8 (09-04-2007 22:57:19)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg må ud og sammenligne. Jeg har sådan en gammel djævel liggende, men jeg kunne forestille mig at det er vanskeligt at følge generne.
Men jeg kan da så tilføje, at det er lykkedes mig at kvase lejerne i en sådan Moss/LT77?? i en Jaguar, netop ved at køre langt og hurtigt med en campingvogn efter, ned gennem Frankrig, og den gearkasse har jeg stadig her ca. 35 år efter.
Den senere fuldsynchroniserede version Jaguar lavede i 1964 forsynede man med en oliepumpe fsv ang. de kasser man satte i E-typerne, så man har åbenbart erkendt problemet.
Det lykkedes så ikke Jaguar at lave ordentlige synchromesher, hvilket åbenbart lykkedes bedre for Land Rover, kan jeg mærke i min RRC. Det piner mig nu en del at vide, at jeg stadig trækkes med the same old shit i min moderne vogn!! :-)
Det samme nummer med at bygge 5. gearet bag på en, i deres tilfælde, gammel Morris gearkasse, gjorde Toyota i firserne, i deres Corollaer, men så med mindre succes, idet det var en sølle, raslende sag med tvivlsom funktion.
mvh
ktm